هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

 بخش بزرگی از زندگی مطلوب مورد نظر و رضایت ما از زندگی در گرو داشتن روابط عاطفی خوب می باشد. شاید اخیرا با تنش هایی در رابطه تان مواجه شده باشید که شما را به فکر بهبود روابط عاطفی تان انداخته است. برای بهبود روابط عاطفی خود چه میزان تلاش می کنید؟ آیا از کارهایی که در این جهت انجام می دهید موثر بوده اند؟ در این مقاله راهکارهایی جهت بهبود روابط عاطفی ارائه داده ایم. با این حال گاهی افراد تنها با گرفتن یک مشاوره خانواده و زوج درمانی می توانند بسیار آسان تر به نتیجه دلخواه خود برسند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط بین فردی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

بهبود روابط عاطفی

شروع یک رابطه عاشقانه و عاطفی ممکن است برای خیلی ها آسان باشد. اما ماندن در یک رابطه و تقویت نقاط مثبت امری جداگانه می باشد. روابط عاطفی به طور مرتب نیاز به بهبودی دارد. این روابط ممکن است بین یک زوج، دو دوست و یا اعضای یک خانواده باشد. در اغلب روابطی که سردی عاطفی به وجود می آید طرفین فراموش کرده اند که برای حفظ صمیمیت نیاز به انجام کارهایی دارد. در اینجا برای بهبود روابط عاطفی زوجین چهار مرحله زیر را در نظر گرفته ایم:

 

مدیریت اولیه روابط

اولین قدم این است که هوشیار باشید و چشم هایتان را باز کنید. با منطق و منصفانه رابطه تان را نظاره کنید. خوبی های رابطه تان را می دانید؟ بدی هایش را چه؟ اگر این ها را ندانید، پس چطور می توانید رابطه تان را بهبود ببخشید؟ یک لیست از مزایا و یک لیست از معایب رابطه تان تهیه کنید.

نیازهای خود را مشخص کنید. با همسرتان صحبت کنید. نیازهای او را هم به لیست اضافه کنید. حال باید لیست را با هم بررسی کنید. با این کار می توانید اهداف خود را مشخص کنید. از بین تمامی موارد داخل لیست، چند مورد را در اولویت قرار دهید و تصمیم بگیرید که می خواهید روی آن کار کنید.

در همین مرحله نیاز دارید قوانین رابطه تان را مشخص کنید. ازدواج یک قرارداد اجتماعی است. برای اینکه یک قرارداد به نفع هر دو طرف باشد، هر دو طرف باید روی قوانین آن توافق کنند، هر دو احساس برنده بودن بکنند، هر دو در ضرر ها شریک شوند. به عبارتی یک رابطه برد برد را شکل دهند.

 

خلق فرصت برای بهبود روابط

برای بهبود رابطه زناشویی تان، نیاز دارید که آن را در اولویت قرار دهید. بعد از این کار، می توانید سرگرمی های مشترک بیافرینید. برای خلوت دو تایی تان وقت بگذارید. سعی کنید خاطرات روزهای اول ازدواج یا آشنایی تان را مرور کنید و به این سوال پاسخ دهید، چه چیزی در او شما را برانگیخته می کرد؟ چه چیزی در شما یا او شور می آفرید. برخی از آن ها را تکرار کنید. سعی کنید دوباره رمانتیک شوید.

عشق بورزید و سعی کنید به همسرتان یادآوری کنید هنوز دوستش می دارید. از محبت فیزیکی و نوازش های جسمانی غافل نشوید. با استفاده از شناسایی زبان عشق همسرتان، در کوتاه ترین زمان می توانید دلش را به دست آورید.

درباره مسائلی که باعث رخوت و سردی شده است با هم صحبت کنید. مخصوصا چیزهایی که ممکن است بیزاری جنسی ایجاد کرده باشد. هرچقدر روابط جنسی را بهبود ببخشید، روابط عاطفی گرم تری خواهید داشت. برای آشنایی با تکنیک های جنسی کلیک کنید.

 

شروع بهبود روابط عاطفی

با کارهایی که در دو مرحله قبل کرده اید، احتمالا حس مثبت تان افزایش یافته، اندوخته عاطفی تان افزایش یافته و حال آمادگی حل اختلافات را دارید. روش های بهینه حل اختلاف بین خود و همسرتان را پیدا کنید. موثرترین نحوه گفتگو را بیاموزید. با این کار می توانید به شیوه صحیح خواسته هایتان را بیان کنید و راهی برای گذر از اختلافات و تفاوت ها پیدا کنید. برای این کار نیاز به آموزش مهارت جراتمندی و مهارت گفتگوی موثر دارید.

یکی از مهارت هایی که نیاز دارید، مهارت مدیریت کردن بگو مگو هاست. جر و بحث های خود را پایش کنید. ببینید چه محرک هایی آغاز گر آن هستند. چه چیزی باعث اوج گرفتن آن می شود؟ اگر به خوبی آن را دنبال کنید، متوجه الگویی مشابه در تمام مشاجرات می شوید. این چرخه را بشکنید و کار متفاوتی بکنید.

وقتی بتوانید بر این مشاجرات غلبه کنید، حس مثبت تان رفته رفته افزایش پیدا می کند. همزمان با این مرحله می توانید قوانینی که در مرحله یک وضع کرده بودید را بسط دهید. با یاد گرفتن و تمرین مهارت گفتگو، کم کم می توانید تعامل خود را بهبود ببخشید و نیاز های خود را صریح تر بیان کنید.

اگر مشکلات ریشه ای یا دلخوری های قدیمی دارید، آن ها را مدیریت کنید. یا گذشت کنید و یا در مورد آن ها صحبت کنید. احساستان را نسبت به یک مسئله یا مورد مشخص بیان کنید. کلی گویی نکنید و به همسرتان برچسب نزنید و متهمش نکنید. انتقاد سازنده بکنید و انتظار دریافت انتقاد را داشته باشید. در واقع در این مرحله شما در حال مداوای دردهای خود و رابطه تان هستید.

 

حفظ پیشرفت در بهبود روابط عاطفی

در مرحله قبل یاد گرفته اید که مشاجراتتان را مدیریت کنید. سعی کنید این روند را ادامه دهید. دلخوری های کوچک را شناسایی کنید و در زمان خودش حلشان کنید. همین دلخوری های کوچک هستند که با تلنبار شدن روی هم، مشاجرات بزرگ را می آفرینند. با این کار پیشگیری کرده اید که همیشه بهتر از درمان است. مرحله قبل مرحله درمان بود ولی با مراقبت های این مرحله شما از درد های آینده پیشگیری می کنید.

مدیریت اضطراب و پرخاشگری بسیار اهمیت دارد. تغییرات جدید و مثبت را ادامه دهید. تنوع به رابطه را فراموش نکنید. هم چنان نیاز دارید که در مورد مسائل با هم همکاری و هم فکری کنید.

 

نکته: این 4 مرحله ی ذکر شده همگی در هم تنیده هستند. اگر در این لحظه تصمیم به شروع گرفته اید از مرحله یک شروع کنید ولی وقتی به مرحله دو رسیدید، کارهایی که در مرحله یک می کردید را فراموش نکنید. یعنی همه آن ها را باید با هم همزمان پیش ببرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط بین فردی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 


منبعبهبود روابط عاطفی | افزایش کیفیت روابط عاطفی

  • ۹۷/۰۷/۰۸
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی