هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

ازدواج کردن یکی از مهم ترین مراحل زندگی هر فرد است. با این تصمیم، تمام مسیر زندگی تغییر می کند. این تغییر چنان بزرگ و عمیق می باشد که بازگشتن به حالت قبل تقریبا محال است. بنابراین هر فردی برای گرفتن چنین تصمیمی نیاز به در نظر گرفتن دو بعد اساسی در ازدواج دارد: احساس و عاطفه به علاوه منطق. اما گاهی آنقدر بر شکل گیری این امر تاکید شده است که شرایطی را که فرد برای ازدواج نکردن باید در نظر بگیرد، فراموش می شود. و زمانی کار سخت تر می شود که فرد به دنبال دلیلی برای ازدواج نکردن با کسی که دوستش دارد باشد. در ادامه به برخی از این دلایل اشاره خواهیم کرد.

 

برای دریافت مشاوره پیش از ازدواج می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با 

شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

چرا نباید ازدواج کنیم؟

گاهی اوقات ما در یک رابطه عاطفی قرار داریم ولی طرف مقابلمان ویژگی هایی دارد که امر ازدواج را سخت می کند. در این صورت باید تصمیم بگیریم که ازدواج بکنیم یا از فرد مورد علاقه مان جدا شویم. نکته مهمی که باید در نظر بگیریم این است که ازدواج برای آرامش یافتن کنار همسر است. اگر قرار نیست ما با ازدواج در یک رابطه آرام و صمیمی قرار بگیریم، پس چه دلیلی برای ازدواج وجود دارد. یکی از عوامل مهم ازدواج موفق صمیمیت بین زوجین است. اگر همسر آینده تان از ویژگی هایی برخوردار باشد که نتوان با او ارتباط مناسب برقرار کرد، بهتر است بیشتر درباره ازدواجتان بیاندیشید. همچنین می توانید برای تصمیم گیری از یک فرد با تجربه و یا مشاوره پیش از ازدواج بهره ببرید.

 

ویژگی هایی که اگر در یک فرد باشند، نباید با او ازدواج کنیم

اگر هر یک از ویژگی های زیر را دیدید، در مورد تصمیم خود بیشتر فکر کنید:

1- اگر فرد مقابلتان اختلال شخصیت یا بیماری روانی جدی دارد در مورد تصمیمتان برای ازدواج با او تردید کنید. اختلالات شخصیت فرد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند. فرد خود متوجه مشکلاتی که دارد، نیست. بلکه این اطرافیان او هستند که آسیب می بینند و اذیت می شوند. اختلالات روانی جدی مثل افسردگی اساسی، اختلال دو قطبی، اسکیزوفرنی و سابقه بستری در بیمارستان های روانی را جدی بگیرید.

2- فردی که به خاطر شما دست به خودکشی زده یا تهدید به خودکشی می کند. چنین فردی در مقابل مسائل و چالش های زندگی به قدر کافی مقاوم و قوی نیست و نمی تواند مسائلش را از راه درست حل کند. این فرد برای مجاب کردن شما، دست به خودکشی می زند. این علامت بسیار خطرناکی است که نشان می دهند زندگی آینده شما پر از حس خطر و احساس گناهخواهد بود.

3- کسی که پنهان کاری می کند. اگر متوجه شده اید فرد مورد علاقتان به شما دروغ های بزرگی گفته یا مسائل بسیار مهمی را از شما پنهان کرده است، درباره با ازدواج با او تجدید نظر کنید.

4- فرد پرخاشگر، عصبی مزاج و بد دهن که هرازگاهی کنترل خود را از دست می دهد. ممکن است بعد از هرنوع برخورد این چنینی شدیدا پشیمان شود و عذرخواهی بکند، اما بدانید زندگی کنار چنین آدمی خطرات خود را خواهد داشت. چه از لحاظ جسمی و چه روانی.

5- فردی که شدیدا کنترل گر است. اگر فرد مقابل شما به شدت می خواهد تمام جنبه های زندگی شما را کنترل کند، در مورد تمام کارهایی که می کنید تصمیم می گیرد و به شما امر و نهی می کند، بدانید در آینده زندگی سختی با او خواهید داشت.

6- فردی که به خاطر شما از رابطه قبلی یا زندگی قبلی اش بیرون آمده است. هرگز به چنین آدمی اطمینان نکنید. چنین فردی از تعهدات و مسئولیت های خود به راحتی طفره می رود. در ضمن هیچ تضمینی نیست که همین کار را با شما نکند.

7- فردی که بدبینی و سوء ظن دارد. این فرد دائما شما را چک خواهد کرد و با بهانه دوست داشتن یا غیرت داشتن روی شما، شما را آزار خواهد داد. در مواقعی این بدبینی ها می تواند نشانه ای از شخصیت پارانوئید باشند.

8- فردی که به او میل جنسی ندارید. اگر به فردی علاقه دارید ولی از لحاظ جنسی برایتان جذاب نیست و مایل نیستید با اورابطه جنسی برقرار کنید، با او ازدواج نکنید.

9- فردی که اختلافات عقیدتی و مذهبی بارز با شما دارد. تفاوت های فرهنگی و نژادی یا طبقات اجتماعی ممکن است باعث تفاوت های عقیدتی شدید شود. این اختلاف ها در گذر زمان باعث دوری شما از هم می شود.

10- کسی که هیچ دوست صمیمی ای ندارد. اینکه فردی از تمامی سالهای زندگی اش دوستی برایش نمانده، به معنی این است که توانایی نزدیکی و صمیمیت هیجانی ندارد. کسی که نتواند با شما صمیمی شود، شریک خوبی برای زندگی تان نخواهد بود.

11- فردی که اعتیاد دارد. این اعتیاد می تواند به مواد مخدر، قمار، بازی های کامپیوتری و ... باشد.

 

سخن آخر

برای آن که بتوانید همسر آینده خود را انتخاب کنید، نیاز به یک آشنایی قبل ازدواج دارید. اما آیا می دانید چطور می توان به شناخت قبل از ازدواج رسید. و یا فردی را که مناسب ازدواج نیست را شناسایی کرد. شناخت با گذر زمان و در جریان ارتباط شکل می گیرد. با این حال بسیاری از جوانان نمی دانند چگونه همسر مورد علاقه خود را پیدا و انتخاب کنند کنند. مشاوره همسر گزینی یکی از راه های انتخاب همسر مناسب می باشد. درگیر شدن در یک رابطه ای که سرانجامی ندارد در نهایت ممکن است احساسی از شکست عشقی در فرد ایجاد نماید. در چنین مرحله ای بهتر است فرد به جای درگیر شدن در یک رابطه دیگر ابتدا اقدام به درمان شکست عشقی نماید.

 

برای دریافت مشاوره پیش از ازدواج می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 


منبعدلیل ازدواج نکردن با کسی که دوستش داریم

  • ۹۷/۰۷/۱۰
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی