هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

آیا دوران نامزدی برای شناخت زمان مناسبی است؟ چه زمانی را دوران نامزدی می نامند؟ ازدواج بی شک از مهم ترین تصمیماتی است که هر فرد در زندگی خود می گیرد. بنابراین برای دست زدن به چنین اقدامی معمولا افراد در دوره ای که به آن نامزدی می گویند، برای شناخت هرچه بهتر طرف مقابل خود می کوشند. بسته به فرهنگ و رسومات خانوادگی دوران نامزدی می تواند متفاوت باشد. این تفاوت ها از نظر مدت زمان و شکل ارتباط متغیر است. بسیاری از ابعاد شخصیتی و ارتباطی طرفین در این دوران قابل بررسی است. با ایجاد یک فضای مناسب زوجین می توانند یکدیگر را بهتر شناخته و برای شروع زندگی مشترک به یک تفاهم برسند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

دوران نامزدی

دوران نامزدی دوره ای است که طرفین پیش از ازدواج در یک ارتباط گسترده و البته معمولا عاطفی با هم قرار می گیرند، سعی در شناخت یکدیگر می کنند، ارتباط خود را با هم گسترش می دهند و با آشنایان و اطرافیان هم ارتباط برقرار می کنند.

در واقع طبیعتا یک دوره نامزدی واقعی باید قبل از ازدواج به شکل رسمی و شرعی باشد تا طرفین فرصتی برای آشنایی با هم داشته باشند. در این دوران ازدواج قطعی نشده یعنی تصمیم طرفین در مورد هم با مقداری شک همراه است. فلسفه وجود دوران نامزدیهمین آشنایی و مطمئن شدن در مورد انتخاب می باشد.

اما آن چیزی که در کشور ما مرسوم است، نامزدی به فاصله عقد تا ازدواج گفته می شود. یعنی ازدواج قطعیت پیدا کرده است و صرفا زن و شوهر به خانه خود نرفته اند ولی شرعا و قانونا همسر همدیگر محسوب می شوند.

 

سوء تفاهم در مورد دوران نامزدی

اگر قصد آشنایی با همسر احتمالی آینده خود را دارید، توصیه روانشناسان این است که مدتی در حدود 6 ماه تا یک سال قبل از ازدواج با یکدیگر رفت و آمد کنید و اصطلاحا نامزد یکدیگر باشید. نامزد بودن به معنای کاندید احتمالی بودن می باشد. در واقع قبل از عقد دائم و رسمی حتما یک دوره آشنایی را به اسم نامزدی طی کنید و نامزدی و آشنایی خود را موکول به بعد از عقد نکنید.

برخی افراد مدت زمان نامزدی شان را بسیاری طولانی می کنند و یا فکر می کنند هر چقدر بیشتر برای آن وقت بگذارند، بهتر است. در صورتیکه چنین نیست. دوران نامزدی بیش از حد طولانی فرسایشی می شود و می تواند آسیب زا شود.

برخی فکر می کنند چون دوران نامزدی دوره شناخت است پس باید دائما فرد مقابل خود را بیازمایند. چنین کاری بیشتر از اینکه باعث استحکام رابطه بشود، بی اعتمادی ایجاد می کند و به جای مستحکم کردن رابطه آن را ضعیف می کند. در یک دوره 6 ماه تا یک ساله، اگر روابط گسترده باشند، به قدر کافی بحران پیش خواهد آمد که به شما و نامزدتان کمک کند همدیگر را بشناسید.

 

دوران نامزدی موفق

بهترین اتفاقی که می تواند در یک دوره نامزدی بیافتد، شناختن همدیگر است. شناخت هم از طریق داشتن رابطه هر روزه و در تماس بودن رخ می دهد. این دوران، دوران پرهیجانی برای طرفین است و احساسات آتشین و عاشقانه در اوج خود قرار دارد. در چنین حالتی شناخت ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد ولی اگر طرفین تمام تلاش خود را بکنند که همدیگر را بشناسند و صادقانه با هم برخورد کنند، میزان موفقیت بالاتر می رود.

مهم این است که ارتباط در این دوران فراگیر و همه جانبه باشد تا طرفین بتوانند همدیگر را در موقعیت های مختلف دیده و محک بزنند. در واقع محدود بودن رابطه به موقعیت ها و زمان های خاص، شناخت کافی و کامل را به ارمغان نمی آورد.

در یک دوران نامزدی موفق، افراد می توانند به یک تصویر کلی از همدیگر دست پیدا کرده و علاوه بر نکات مثبت، نکات منفی همدیگر را هم پیدا کنند تا بتوانند تصمیم بگیرند برای هم مناسب هستند یا خیر؟ در واقع شما باید تصویر واقع بینانه ای از خود و خواسته هایتان داشته باشید و بتوانید فرد مقابل را با معیار های خود بسنجید و نهایتا تصمیم بگیرید که می توانید ادامه دهید یا خیر؟ بهتر است فکر تغییر دادن فرد مقابل را از سر خود بیرون کنید. برای اطلاع از روش های شناخت پیش از ازدواج کلیک کنید. 

خشت اول رابطه زناشویی شما با همسرتان در دوران نامزدی گذاشته می شود، بنابراین اگر آن را کج بگذارید، تا ثریا دیوار کج خواهد رفت و صاف کردن آن کار دشواری خواهد بود. پس رابطه تان را به گونه ای منطقی شکل دهید که فکر می کنید تا آخر عمر بتوانید از آن لذت ببرید. مشاوره پیش از ازدواج به زوجین برای شروع یک زندگی مشترک موفق خدمات ارائه می دهد.

 

مواردی که در دوران نامزدی باید به آن توجه کنید

برخی از مسائل هستند که برای یک ازدواج مخربند. این موارد را در نامزدتان بررسی کنید و اگر به آن ها برخوردید، در مورد رابطه و ادامه آن تجدید نظر کنید:

  • نامزدتان هیچ دوست صمیمی ای ندارد.
  • نامزدتان اعتیاد های رفتاری دارد.
  • مبتلا به اختلالات روانی شدید و اختلال شخصیت می باشد و حاضر به درمان نیست.
  • او به خاطر شما از یک رابطه بیرون آمده است.
  • شما را تهدید به خودکشی می کند.
  • پنهان کاری می کند و مسائل خیلی بزرگی را پنهان کرده که با فراموشکاری عادی توجیه نمی شود.
  • کنترلگر و دستور دهنده است.
  • به شما شک و سوء ظن دارد.
  • برایتان جذابیت جنسی ندارد.

تمامی موارد ذکر شده برای رابطه شما تهدیدآمیز هستند. سعی کنید مطمئن شوید هیچ یک از این ها در نامزد شما وجود ندارد.

 

رابطه جنسی در دوران نامزدی

اینکه در دوره نامزدی رابطه جنسی داشته باشید یا نه به مسائل زیادی بستگی دارد. برخی افراد همان بدو نامزدی صیغه محرمیت می خوانند و از این لحاظ مشکل شرعی جهت داشتن رابطه جنسی ندارند. ولی از طرف دیگر مسئله پرده بکارت برایشان اهمیت دارد. بنابراین اگر از خانواده ای هستید که بکارت برایتان اهمیت دارد، بهتر است با نامزد خود رابطه جنسی که منجر به دخول شود، نداشته باشید.

در هر صورت رابطه جنسی عملی دو طرفه است که برای هر دو نفر باید لذت بخش باشد. بنابراین در مورد آن با نامزدتان توافق کنید و به اشکالی از رابطه تن ندهید که علاقه ای به آن ها ندارید. بسیاری از دختران با وجود عدم علاقه، در این دوران به رابطه جنسی مقعدی راضی می شوند، در حالی که از صدمات آن بر جسم و رضایت زناشویی شان در آینده آگاهی کافی ندارند.

صحبت کردن در مورد علائق جنسی با نامزدتان، به شما کمک می کند شناخت بهتری از هم پیدا کنید. انتظارات و علائق جنسی خود را مطرح کنید و پذیرای گفتگو در این مورد باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 


منبعدوران نامزدی | چگونه در دوران نامزدی رفتار کنیم؟

  • ۹۷/۰۸/۰۳
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی