هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

صداقت به ایجاد اعتماد، بهبود روابط و توسعه جوامع کمک می کند. شهرواندان صادق یکی از دلایل اصلی توسعه هر ملت هستند. به همین دلیل صداقت واقعا برای زندگی آزادانه، شاد و موفق ضروری است. اهمیت صداقت بر هیچکس پوشیده نیست و شما با هر باور و اعتقادی، توصیه هایی در این باره شنیده اید. لازم است که کمی دقیق تر و حساس تر روی این موضوع فکر کنید و اهمیت صداقت را جدی بگیرید. در این بحث، مطالبی در مورد اهمیت صداقت و نتایج و پیامد های آن بیان کرده ایم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اصلاح رفتار و روابط می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

صداقت چیست و چه اهمیتی دارد؟

صداقت بالاترین سطح کیفیت در شخصیت انسان است. یک تعهد واقعی بین رفتار و روابط اجتماعی است. صداقت برای داشتن یک زندگی موفق بسیار ضروری است. شخصی که صادق است از تنش و درگیری به دور است و زندگی طولانی تری دارد. اگر ما بدانیم که درباره تعهدات و وعده هایمان با مردم صادقانه رفتار کرده ایم، در مورد نتایج نگرانی و استرس نداریم. اگر درباره حرف هایمان شک و تردید داشته باشیم، تنش، نگرانی، استرس و اضطراب که علت اصلی انواع اختلالات است را خواهیم داشت.

 

اگر همه مردم صادق بودند چه می شد؟

اگر همه صداقت داشتند؛

  • به دلیل صداقت مردم و احساس وظیفه شناسی و تعهد در کارها، هیچ فسادی وجود نداشت.
  • افراد صادق کمتر تحت تاثیر فشار هستند و به تبع آن کمتر مستعد ابتلا به بیماری های ناشی از استرس خواهند بود.
  • صداقت در وظیفه، فداکاری و بهره وری در شغل و تجارت افزایش پیدا می کند. افزایش بهره وری منجر به توسعه اقتصادی بیشتر و ثبات مالی بیشتر است.
  • صداقت در امور شخصی به ایجاد روابط قوی کمک می کند. رابطه ای که بر پایه صداقت بنا شده باشد بسیار مستحکم خواهد بود و عدم مشکل در روابط، باعث سلامت اجتماعی و محیطی شاد می شود.
  • صداقت یک رهبر، فرصت های بیشتری برای پیروان او ایجاد کرده و باعث شکل گیری اعتماد می شود.

 

اگر همه مردم دروغگو باشند چه اتفاقی می افتد؟

اگر دروغگو باشند؛

  • به دلیل خود خواهی و منفعت طلبی افراد، فساد به طور افسار گسیخته افزایش پیدا می کند.
  • استرس زیاد ناشی از شک و تردید در روابط و تجارت و به تبع آن مشکلات شدید روانشناختی و جسمی افزایش می یابد.
  • افراد دروغگو، تنها برای کسب درآمد خود کار می کنند و در مورد مسئولیت های اجتماعی و کار تیمی و توسعه محیط خود فکر نمی کنند. فقرا، فقیرتر و ثروتمندان، ثروتمند تر می شوند.
  • اگر مردم راستگو نباشند، روابط دوستی طولانی مدت وجود نخواهد داشت. افزایش کینه، دشمنی، خیانت و طلاق باعث رشد میزان پرونده های دادگاهی، کار پلیس و جرم و جنایت می شود.
  • در صورتی که رهبران صادق نباشند، تنها به سود شخصی خود و منافع خود فکر کرده و توسعه ملی و رفاه دیگران برای آنها اهمیت نخواهد داشت.

 

آزمون صداقت

اگر می خواهیم قدرت صداقت را ببینید، با افراد راستگو بدون هیچ استراتژی و برنامه ریزی و فقط با قلبتان معامله کنید. مردم راستگو شما را جذب می کنند. اگر شما یک تاجر راستگو و درست کار هستید، مشتری های راستگو را جذب خواهید کرد و کسب و کار شما توسعه پیدا می کند. اگر در روابط صادق باشید، دوستانی رو راست پیدا می کنید. ما می دانیم که هیچ تضمینی وجود ندارد که کسی که راستگو یا دروغگو است روی پیشانی او نوشته شده باشد، اما شما می توانید مسیر خود را انتخاب کرده و صداقت یا دروغگویی را در پیش بگیرید. دروغ گفتن به همسر خود زمینه ای برای مشکلات زناشویی است.

 

صداقت در مقابل دروغگویی

ممکن است درست باشد که شما می توانید با دروغگویی ثروتمند و پرطرفدار شوید اما دیر یا زود، در یک روز یا یک ثانیه از بالا به پایین سقوط خواهید کرد.

حتی اگر یک بار دروغ بگویید، تمام صداقت شما زیر سوال می رود. هزاران نمونه از افراد ناسالم هستند که با اتهام فساد، پرونده های قضایی و جنایی یا ورشکستگی مواجه شده اند. تمام شهرت و قدرت آن ها در یک ثانیه از بین رفته است و در لیست افراد منفور قرار خواهند گرفت.

صداقت در طول زمان مردم را در جنبه های مختلف زندگی آزمایش می کند. این دیگر بستگی به ما دارد که چقدر قدرت داریم تا هر کاری انجام دهیم که راستگو باقی بمانیم. همیشه صداقت پیروز بوده است و این حقیقتی است که دیروز، امروز و فردا هم باقی خواهد ماند.

 

کلام آخر

با افراد صادقانه رفتار کنید تا دوستان، مشتریان و شریک عاطفی رو راست و درست کاری پیدا کنید. می دانیم که افراد راستگو همه جا هستند اما دوست ندارند که خود را در معرض عموم به نمایش بگذارند. در صورتی که افراد دروغگو همیشه سعی می کنند که نشان دهند بسیار درست کار هستند. مراقب باشید و فقط از زندگی لذت ببرید. لازم است باور داشته باشید که خدای شما همه چیز را می بیند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اصلاح رفتار و روابط می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع:  اهمیت صداقت در زندگی

  • ۹۷/۰۸/۱۹
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی