هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

بیماری شما ریشه عصبی دارد جمله ای که شاید بار ها در هنگام درد های جسمی شنیده باشید. بیمارهای روان تنی ( اختلالات سایکوسوماتیک ) بیماری هایی هستند که به علل فیزیکی و عوامل خارجی محدود نمی گردد بلکه استرس، اضطراب، به هم ریختی ذهنی، افسردگی و حتی خستگی شدید در به وجود آمدن این بیماری ها نقش مهم و موثری را ایفا می کنند. فشار های روحی به طور ناگهانی و یک دفعه، تاثیر خود را بر سلامت فرد نشان نمی دهد؛ بلکه به مرور زمان، فرد را دچار مخاطره می کند و باعث بروز بیماری های روان تنی ( اختلالات سایکوسوماتیک) می شود. در این مقاله قصد داریم تا در مورد علل، علائم و درمان بیماری روان تنی ( اختلالات سایکوسوماتیک ) به طور کامل توضیح دهیم.

 

برای تشخیص و درمان بیماری های روان تنی ( اختلالات سایکوسوماتیک ) می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

بیماری های روان تنی

بیماری های ران تنی ( اختلالات سایکوسوماتیک )، بیمارها و درد هایی با علائم جسمی هستند که دارای ریشه و منشا روانی می باشد.  رویکرد های متفاوتی در مورد علل بروز مشکلات روان تنی وجود دارد. ولی می توان گفت که علت اصلی تمامی این بیماری های روان تنی استرس ( فشار های روانی ) می باشد. گروه سنی در معرض آسیب بیماری های روان تنی معمولا در سنین 20 تا 40 سال می باشند. از جمله بیمارهای روان تنی می توان به بیماری های گوارشی، سردرد ها ، ترش کردن معده، مشکل قند خون ، مشکلات تنش عضلانی و کمر درد های مزمن، مشکلات پوستی (کهیر، جوش و آکنه)، اشکال در ترشح غدد درون ریز مانند پرکاری و کم کاری های تیروئید، مشکلات سردرد های میگرنی ، بی خوابی ها و مشکلانت دستگاه تناسلی و ادراری مانند قاعدگی دردناک و یا فقدان قاعدگی و قطع شدن آن، سرگیجه ، خستگی مفرط ، تنگی نفس و ... اشاره داشت.

 

عوامل تاثیر گذار در بیماری های روان تنی

شما باید نسبت به اتفاقاتی که در درون تان می افتد ، کاملا آگاه باشید و سعی کنید نسبت به کوچک ترین تغییری که بی دلیل اتفاق می افتد حساس و دقیق شوید.

اگر فردی هستید که زود خسته می شوید ، در تمرکز کافی مشکل دارید ، دائما احساس نگرانی و دل شوره دارید که منشأ آن را  نمی یابید ، یا حتی دائم دچار مشکلات گوارشی با منشأ نا مشخص می شوید ، علت آ« می تواند روان تنی یا همان عصبی باشد.

 

علت بیمار های روان تنی

استرس و فشار های روانی عامل اصلی ابتلا به یبماری های روان تنی ( اختلالات سایکوسوماتیک ) می باشد. پس اگر از آن گونه افراد هستید که یک شغل پر استرس یا موقعیت زندگی پر استرس و پر تنشی دارید و یا خانواده ی آشفته و اتفاقات منفی بسیاری در زندگی خانوادگی شما در حال رخ دادن است، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های روان تنی قرار دارید .

نکته ی مهم : علائم روان تنی در کودکان متفاوت است و صرفا نباید به علائم بروز شده در بزرگسالان بسنده کرد. اگر کودک شما  بی قراری های ناگهانی در رفتارش دیده شد ،  به طوری که قبلا سابقه نداشته است ، نا آرامی ، و اختلال در رفتار مانندخراب کردن اشیای دور و اطراف و ... همه ی اینها می تواند یک زنگ خطر برای مراجعه به یک روان شناس برای بررسی دقیق به جهت پیدا کردن علت است که ممکن است علت روان تنی پشت آن وجود داشته باشد.

 

تفاوت میان بیماری های جسمی و بیماری های روان تنی ( اختلالات سایکوسوماتیک )

زمانی که فرد در خانواده و اعضای نزدیک خانواده سابقه ی بروز علائم افسردگی و اضطراب  را دارد ، همچنین بعد از یک بحران و شرایط استرس زا بدن شروع به نشان دادن علائم مختلفی که ذکر شد می کند ، باید مراقب و گوش به زنگ بود. زیرا بیماری های روان تنی رابطه ی مستقیم با مسائل خلقی در فرد دارد.پس می توان نتیجه گرفت هر گونه تغییر در خلق که ناگهانی و بدون علت باشد که در شما بروز می کند می تواند منشاروانی داشته باشد.

 

درمان بیماری روان تنی ( درمان اختلالات سایکوسوماتیک )

درمان بیماری های روان تنی در صورت مراجعه و تشخیص به موقع آسان است. برای درمان بیماری های روان تنی باید ابتدا عامل اصلی به وجود آورنده این بیماری را تشخیص داد. در صورت شدید بودن علائم و شدت بیماری باید علاوه بر استفاده از جلسات مشاوره روانشناسی و روان درمانی از دارو درمانی نیز استفاده کنید. در دارو درمانی از داروهای آرام بخش و ضد افسردگی استفاده می گردد. زمان مورد نیاز برای درمان این بیماری بسته به پیگیری و شدت بیماری در فرد متفاوت است. مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی آماده است تا با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری خود پاسخگویی سوالات شما باشد.

 

برای تشخیص و درمان بیماری روان تنی ( اختلالات سایکوسوماتیک ) می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : بیماری های روان تنی | علل و راه های درمان اختلالات روان تنی

  • ۹۷/۰۹/۰۶
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی