هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

 شیره تریاک نوعی ماده مخدر از خانواده تریاک است که با جوشاندن و صاف کردن سوخته تریاک در ترکیب با تریاک خالص به دست می آید. این ماده اثر قوی تر اما کوتاه مدت تری نسبت به تریاک دارد. به دلیل همین اثر قوی تر، علائم و عوارض شدیدتری دارد و ترک آن نیز با دشواری بیشتری همراه است. علاوه بر خود مصرف کننده، نقش خانواده در ترک اعتیاد بسیار اهمیت دارد. برای ترک اعتیاد به شیره روش ها و درمان های مختلفی وجود دارد، که در ادامه به بررسی هر کدام پرداخته ایم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به شیره تریاک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

روش تهیه و مصرف شیره تریاک

سوخته تریاک معمولا از جدار وافور به دست می آید. با ترکیب سوخته تریاک با تریاک خالص به نسبت 3 به 1 ترکیبی به دست می آید که با جوشاندن و صاف کردن و سپس جوشاندن مجدد تبدیل به ماده سیاه رنگی به نام شیره تریاک می شود. شیره تریاک عوارض و خطرات زیادی دارد و بسیار اعتیاد آور است. شیره تریاک به روش های تدخینی (کشیدنی) و خوراکی استفاده می شود. روش کشیدنی با سیخ و سنگ و نگاری و روش به صورت بلعیدنی (حبه ای) و حل کردن در مایعات انجام می شود.

 

علائم و عوارض شیره تریاک

بیشتر علائم و عوارض شیره با تریاک مشترک اما شدیدتر است. خواب آلودگی همیشگی، کاهش انگیزه، کاهش میل جنسی، حالت تهوع و استفراغ، ناراحتی های تنفسی و تیره شدن پوست به ویژه لب ها مهم ترین نشانه های مصرف شیره تریاک است. برخی موارد دیگر از علائم و عوارض را در زیر مرور می کنیم.

  • اختلال در خواب و بی خوابی شبانه
  • مشکلات گوارشی نظیر تغذیه نامناسب، بی اشتهایی و یبوست
  • عفونت ریه و تنگی نفس
  • مشکلات جنسی نظیر کاهش توان جنسی و به هم خوردن نظم چرخه قاعدگی
  • ضعف در سیتم ایمنی بدن
  • کاهش مسئولیت پذیری و بی توجهی به ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی
  • آسیب به کبد و دندان ها
  • احتمال تشنج

 

ترک شیره تریاک

برای ترک شیره تریاک روش های متنوعی استفاده می شود که بعضی از آن ها توسط خود بیمار و بعضی توسط متخصص باید انجام پذیرد. همواره و در همه مشکلات از جمله اعتیاد کمک گرفتن از یک متخصص بهترین راه به نظر می رسد. حتی در مواردی که خود بیمار در خانه برای ترک اقدام می کند، اکیدا توصیه می شود که با یک متخصص در تماس باشد و با تشخیص و تجویز او تصمیم بگیرد. ترک شیره تریاک دوره 12 تا 21 روزه خماری دارد. مهم ترین روش های ترک شیره تریاک را با هم مرور می کنیم.

ترک ناگهانی

این روش با قطع ناگهانی شیره تریاک انجام می شود. در این شیوه هیچ ماده جایگزینی برای کمک به ترک وجود ندارد و قطع تدریجی ماده اعتیاد آور نیز انجام نمی شود. این روش در کمپ های ترک اعتیاد غیر مجاز بسیار دیده می شود. ترک ناگهانی در کمپ ها و بین معتادان به روش یابویی شهرت دارد. این روش میزان بازگشت بالایی دارد و افراد کمی می توانند پس از ترک به این شیوه پاک بمانند.

روش سنتی

در این روش از کاهش تدریجی دوز مصرف شیره تریاک استفاده می شود. به مرور و با کاهش روزانه می توان مصرف را به صفر رساند و در سطح پایداری آن را حفظ کرد. مهم ترین دلیل عدم موفقیت در این روش رعایت نکردن دوز مصرف طبق برنامه ریزی تعیین شده است. فرد به دلایل و بهانه های مختلف مثل عصبانیت و مشکلات دیگر در زندگی از این برنامه خارج می شود که باعث شکست در ترک شیره تریاک می شود.

ترک با متادون

در این روش همانند ترک ناگهانی، مصرف شیره تریاک را به صورت ناگهانی قطع می کنند. از متادون به عنوان جایگزین ماده مخدر استفاده می شود. متادون به کنترل عوارض ترک شیره تریاک و کاهش دشواری خماری و علائم ترک کمک می کند.

ترک با کمک بوپرنورفین (ب2)

این شیوه از ترک شیره تریاک مانند ترک با متادون درمان دارویی است. که باعث کاهش علائم ترک و درد خماری می شود. استفاده دائمی و خودسرانه از این داروها خود نیز یک نوع اعتیاد محسوب می شود. در واقع فرد برای حل مشکل اعتیاد، خود را دچار وابستگی به یک ماده دیگر می کند. متخصصان با در نظر گرفتن وضعیت هر بیمار برای او طول درمان تعیین کرده و با استفاده از ابزراهای مختلف مانع از بازگشت فرد به مصرف مواد می شوند. 

روش سم زدایی UROD

سم زدایی (UROD) که با نام سم زدایی فوق سریع نیز شناخته می شود در ترک شیره تریاک بسیار مؤثر بوده است. در این روش از داروهای خاصی استفاده می شود که تحت عنوان آنتاگونیست شناخته می شوند. این داروها به تحمل آثار خماری شدید ناشی از ترک شیره تریاک کمک می کند. به علت دوز بالای داروی مورد استفاده در این روش اکثر افراد بیهوش می شوند. این دارو بیشتر در افرادی که دوز مصرفی بالا و اعتیاد شدید دارند استفاده می شود چرا که تحمل خماری برای آن ها دشوارتر است.

 

ترک شیره در مراکز ترک اعتیاد

همانطور که اشاره شد کمک گرفتن از متخصص در هر مشکلی از جمله ترک اعتیاد توصیه می شود. مراجعه به مراکز ترک اعتیاد در افراد معتاد به شیره تریاک یکی از روش های مرسوم است. در این مراکز ممکن است روش های مختلفی از آنچه گفته شد استفاده شود. بسیاری از کمپ های ترک اعتیاد یا مراکز غیر مجاز وجود دارند که از روش ها و امکانات نامناسب استفاده می کنند. حتی بسیاری از کمپ های مجاز هستند که روش های علمی و صحیح را پیگیری نمی کنند. به همین علت لازم است قبل از انتخاب مرکز مورد نظر برای ترک شیره تریاک حتما تحقیق کاملی در مورد آن مرکز انجام دهید. مرکز هنر زندگی با ارائه خدمات مشاوره ترک اعتیاد برای اتخاذ بهترین روش برای ترک شیره خدمات ارائه می دهد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به شیره تریاک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : ترک شیره | بهترین روش ترک اعتیاد به شیره

  • ۹۷/۰۹/۱۲
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی