هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد یکی از معضلات اصلی افرادی است که مصرف مواد را کنار می‌گذراند. در واقع این افراد احساس می‌کنند که برای تجربه دوباره لذت رابطه جنسی به اندازه گذشته باید مواد مصرف کنند. هرگاه به رابطه جنسی با همسر خود یا ایجاد یک رابطه جدید فکر می‌کنند وسوسه مصرف مواد نیز شروع می‌شود.  در این مقاله به بررسی مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد و راه های مواجهه با آن می پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره درباره درمان مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

آیا به خاطر مشکلات جنسی شروع به مصرف مواد کرده‌اید؟

بسیاری از افرادی که درگیر بیماری اعتیاد شده‌اند در دفعات اول به دلیل مشکلات جنسی مانند زودانزالی و یا کاهش میل جنسی اقدام به مصرف مواد کرده‌اند. مواد مخدر به دلیل  خاصیت آرام‌بخشی و تسکین خود موجب از بین بردن تنش و اضطراب حین رابطه جنسی و تعادل در تحریک جنسی شده و انزال را به تاخیر می اندازد. به دلیل این خاصیت مصرف‌کنندگان این ماده تصور می‌کنند که به خاطر مصرف مواد قدرت جنسی آن‌ها افزایش یافته است و می‌توانند توانایی و لذت جنسی بیشتری داشته باشند. همچنین بازخورد مثبت همسران مردان مصرف کننده مواد مخدر، نسبت به رابطه جنسی طولانی غیر طبیعی آن‌ها منجر به تقویت این رفتار می‌شود. در پی مصرف مواد محرک مانند شیشه نیز لذت و برانگیختگی جنسی به شدت افزایش پیدا می‌کند که مصرف‌کنندگان را به شدت به ادامه مصرف این مواد ترغیب می‌کند.

مصرف کنندگان اغلب با این تصور که این اثرات مثبت همیشگی و با همین کیفیت هستند، تصمیمی جدی برای ترک اعتیاد خود نمی گیرند. در حالی که اگر از تاثیر مواد مخدر بر عملکرد جنسی آگاهی داشته باشند، می توانند راه بهتری را برای کسب لذت انتخاب کنند.

 

پس از مصرف مواد برای روابط جنسی شما چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از دوره طولانی مصرف مواد محرک و مخدر نه تنها روابط جنسی جنبه لذت‌بخش خود را حفظ نمی‌کنند؛ بلکه نوعی بی‌میلی جنسی یا اصطلاحا پژمردگی جنسی ایجاد می‌شود. این عارضه به ویژه پس از مصرف طولانی‌مدت ترامادول، تریاک و شیشه مشاهده می‌شود. در این حالت به خاطر خاصیت شدید آرام‌بخشی مواد مخدر و خاصیت تحریک بیش از اندازه مواد محرک سیستم عصبی تحریک جنسی تضعیف شده و برای میل جنسی نوعی خاموشی و یاس اتفاق می‌افتد. اکثر مصرف‌کنندگان مواد در این مرحله و زمانی که دیگر مصرف دوز بالاتر مواد تاثیر خود را از دست می‌دهد به فکر درمان مشکل جنسی خود می‌افتند.

 

توجه به مسائل جنسی در زمان ترک مواد

پس از شروع دوره درمان اعتیاد و سم‌زدایی، میل جنسی که به دلیل مصرف شدید مواد مخدر محدود شده بود، تحت تاثیر علائم ترک به شدت افزایش می‌یابد. اما برعکس دوره مصرف مواد، در زمان پاکی دیگر از رابطه جنسی طولانی مدت خبری نیست و فرد حتی در برخی موارد ممکن است در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انزال برسد. این عوارض برای افرادی که خود و شریک جنسیشان به رابطه طولانی عادت کرده‌اند بسیار ناخوش‌آیند است. این مسئله به همراه اعتراض شریک جنسی آن‌ها می‌تواند فکر مصرف دوباره و وسوسه مصرف را ایجاد کند. در ادامه توصیه‌هایی برای مدیریت رابطه جنسی پس از ترک موادمطرح می‌شود.

به آرامی پیش بروید

مهم‌ترین توصیه‌ای متخصصین درمان اعتیاد، به شخصی که دوره بهبودی را آغاز کرده می‌کنند آن است که برای از سرگیری روابط جنسی گذشته خود و یا برقراری رابطه جنسی جدید عجله نداشته باشند و با مشورت روانشناس و یا راهنمای گروه خودیاری خود عمل کنند. برخی از برنامه‌های درمانی رابطه جنسی را برای شش ماه یا یک سال اول پاکی ممنوع می‌دانند و باور دارند رابطه جنسی زودهنگام پس از قطع مصرف مواد منجر به وسوسه و عود دوباره مصرف می‌شود.

رابطه جنسی محدود

یکی دیگر از توصیه‌های متخصصین درمان اعتیاد برای افرادی که اقدام به ترک مواد مخدر کرده‌اند و در روابط جنسی دچار مشکل هستند؛ آن است که روابط جنسی خود را برقرار کنند اما به آمیزش جنسی کامل همراه با دخول نپردازند. در این روش‌ها به جای پرداختن به رابطه جنسی کامل همراه با ارگاسم به ماساژ عاطفی، حمام حباب و استمناء متقابل پرداخته می‌شود. در این مواقع تحریک شریک جنسی توسط درمانجویان مرد بدون دخول و به وسیله نوازش جنسی و تحریک با دست می‌تواند رضایت جنسی شریک جنسی آن‌ها را بالا برده و از نارضایتی آن‌ها از شرایط جدید بکاهد.

درباره احساسات خود گفت و گو کنید

اصل مهمی که باید همیشه به خاطر داشته باشید آن است که درباره احساسات جنسی خود و همچنین احساسات دیگری که هنگام رابطه جنسی با شریک جنسی خود تجربه می‌کنید با او و همینطور روانشناس خود گفت و گو کنید. بیان احساسات شما مانند احساس شرم و گناه که هنگام رابطه جنسی ناموفق تجربه می کنید با همسرتان به شما قابلیت درک متقابل و همدلی می دهد. این توانایی باعث کاهش احساس اضطراب شما و بهبود روابط بعدیتان خواهد شد.

 

درمان صحیح اختلالات جنسی

نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد آن است که اگر اختلال جنسی پیش از مصرف مواد و یا تحت تاثیر مصرف مواد به وجود آمده، تا زمانی که این مسئله درمان نشود فرد بهبود یافته از اعتیاد در معرض خطر بازگشت مصرف مواد قرار دارد. برای پیش‌گیری از این خطر باید راه درست درمان اختلال جنسی پی‌گیری شود. در این موارد با دریافت مشاوره جنسی، یا مراجعه به روان‌پزشک و یا ارولوژیست باتجربه در زمینه اختلالات جنسی دوره‌های درمانی آغاز شود. اختلالات جنسی رایج در این موارد انزال زودرس مردان، اختلال نعوظ و بی‌میلی جنسی زنان است. 

 

برای دریافت مشاوره درباره درمان مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : درمان مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد | راه ها و نحوه درمان

  • ۹۷/۰۹/۱۲
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی