هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

عشق یک طرفه به کسی که احساسی به شما ندارد و ارزشی برایتان قائل نیست، به مرور بسیار سخت و ناامید کننده می شود. پس از مدتی عشق یک طرفه برای شما افسردگی و دیگر ناراحتی هی خلقی را به همراه می آورد. بیشتر کسانی که دارای یک احساس و عشق یک طرفه هستند به امید اینکه روزی به محبوب خود برسند زندگی می کنند. در واقع با خود عهد بسته اند که تنها با او باشند. اما گاهی عشق یک طرفه بعد از یک رابطه دو طرفه ایجاد می شود. در این حالت رابطه با درگیری های زیادی می تواند همراه شود. شما وقت و انرژی خود را برای کسی هدر می‌دهید که حتی به خودش زحمت نمی‌دهد که به شما فکر کند. اگر در عشقتان کمی احساس عدم توازن می‌کنید، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق یک طرفه می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

عشق یک طرفه

در عشق یک طرفه میل به معشوق موضوعی است که تنها در ذهن شخص ایجاد شده است. گاهی عاشق در فکر خود بر این باور است که معشوق نیز او را دوست دارد اما مانعی برای ابراز آن وجود دارد. در رابطه یک طرفه معمولا یک نفر سرویس دهنده است و تمام تلاش ها از جانب او صورت می گیرد. از آن جا که محبت و احساسی دریافت نمی کند، احساس نارضایتی و خشم پنهان را تجربه می کند. گاهی حتی احساسی که دارید نیز عشق نمی باشد. مقاله از کجا بفهمیم عاشق شده ایم را مطالعه نمایید.

 

نشانه های عشق یک طرفه

اگر نشانه های زیر را در رابطه تان دیدید بیشتر می توانید از عشق یک طرفه خود مطمئن شوید. برای اطلاع از نشانه های عشق مردان کلیک کنید.

  • همیشه شما سر صحبت را باز می کنید.
  • هرگز به احترامی که حق شما است دست نمی‌یابید.
  • تنها شما برای دیدن معشوق به دنبال فرصت و بهانه هستید.
  • حتی اگر معشوق شما نشان دهد که به شما علاقه‌ای ندارد همچنان امیدوار خواهید بود.
  • اولویت ارتباط با دیگران برای شما کم می شود.
  • برای طرف مقابلتان اهمیتی ندارد که با او تماس می گیرید یا نه. 
  • وقت زیادی برایتان نمی گذارد و جواب تماس ها و پیام هایتان را نمی دهد.
  • از دوستان مشترک سراغ او را می‌گیرید.

 

عوامل به وجود آمدن رابطه یک طرفه چیست؟

عوامل متفاوتی در به وجود آمدن عشق یک طرفه تاثیر دارند. اولین عامل نگاهی است که شما به طرف مقابل تان دارید. عامل دوم، شکست ها و تجارب تلخی است که در زندگی بر شما وارد شده است. این اتفاقات بدون آن که خود بدانید وارد فکر و ذهن شما می شود تا شاید بتواند به خواسته های خود دست یابد. گاهی رفتارهای طرف مقابلتان شما را به اشتباه قانع می کند که اون نیز شما را دوست دارد. در صورتی که شاید این طور نباشد.

عامل سوم عشق یک طرفه به خاطر نداشتن کسی است که برای ادامه زندگی به او احتیاج دارید. در یان حالتممکن است از روش جبران استفاده کنید. یعنی فرد برای جبران محرومیت های خود در زندگی عاشق کسی می شود که حس می کند او را دوست خواهد داشت.

 

چگونه در دام عشق یک طرفه نیفتیم؟

علاقمند شدن به کسی که هیچ گونه احساس و ارزشی برای شما قائل نیست، خودباوری و اعتماد به نفس شما ر ا تخریب می کند. بودن در یک رابطه عاشقانه یک طرفه می تواند سخت تر از آن چیزی باشد که تصورش را می کنید. عشق یک طرفه خود منجر به خیانت، طلاق عاطفی، اضطراب، خشونت خانگی و... می شود. برای پیشگیری از عشق یک طرفه از راهکارهای زیر استفاده کنید:

از احساساتتان آگاه باشید

اگر به کسی که علاقه ای به شما ندارد وابسته شدید و قصد خلاص شدن از این احساسات را داری؛ روی احساساتتان تمرکز کنید، نوع عشق و چرایی آن را بشناسید.

رابطه با آن شخص را مدیریت کنید

هرچه از او دور باشید راحت تر می توانید عشق یک طرفه خود را از دل بیرون ببرید. سعی کنید رابطه تان را با او به حداقل برسانید و در برخوردهای ضروری نیز کاملاً رسمی رفتار کنید .

اوقات بیکاری تان را به صفر برسانید

تا جایی که می توانید به کارهایی که برایتان لذت بخش است، بپردازید. سعی کنید وقت خود را برای فکر کردن به او محدود کرده و خود ر امشغول کارهای مهم تر و رسیدن به اهداف زندگی تان بکنید.

اهدافتان را دوباره شناسایی کنید

به کارهایی که قبل از شروع شدن این عشق می خواستید انجام دهید فکر کنید. آنها را به صورت هدف برای خودتان دوباره تعریف کنید.

از خودتان مراقبت کنید

مراقب ظاهر و سلامتی تان باشید. برای خودتان غذای مورد علاقه تان را درست کرده و از خود مانند یک مهمان پذیرایی کنید. یک لیوان چای گرم و خوشمزه برای خودتان درست کنید و آن را با لذت بنوشید. خرید بروید و لباس های جدید بخرید. مدل موهایتان را عوض کنید. 

ورزش کنید

موثرترین روش برای رسیدن به تعادل عاطفی، ورزش کردن است. ورزش به شما کمک می کند تا از افکار منفی خود رها شوید. برای ورزش کردن حتما نباید باشگاه رفته و هزینه ای پرداخت کنید. پیاده روی و انجام حرکات کششی حتی در خانه نیز مکان پذیر است. با رقصیدن می توانید ورزش و هنر را با یکدیگر ترکیب کنید. آهنگ مورد علاقه خود را پخش کنید و هر روز زمانی را برای رقصیدن به خود اختصاص دهید. با این کار همزمان سرگرم و خوش اندام می شوید.

این رویا را کنار بگذارید

خودتان را با افکار و رویاهایی که می دانید به آن ها امیدی نیست مشغول نکیند. منتظر ماندن برای آن که روز محبوبتان نیز به شما علاقه مند می شود به شما آسیب خواهد رساند. اگر کسی توجه کافی به شما ندارد، سعی نکنید با آوردن دلیلی مساله را بی اهمیت نکنید.

هرگز سراغ کشیدن سیگار یا مصرف الکل نروید. حتی اگر سیگاری هستید بیشتر از معمول سیگار نکشید.

تصمیمات ناگهانی نگیرید. مخصوصا اگر سلامتی و زندگی تان را به خطر می اندازد. ممکن است تصمیم بگیرید با صدمه زدن به خود کاری کنید که محبوب تان متوجه میزان علاقه و ناراحتی شما شود،اما او متوجه نخواهد شد، یا برایش اهمیتی نخواهد داشت و شما با این کار تنها به خودتان آسیب می زنید.

 

آیا می توان عشق یک طرفه را به عشق دو طرفه تبدیل کرد؟

اگر کسی بخواهد عشق و علاقه را از کسی دریافت کند ابتدا باید از میزان علاقه او آگاهی پیدا کند. شاید نشانه های بی علاقگی که از او دریافت می کنید تنها به دلیل سبک ارتباطی اش باشد. برای آنکه بتوانید کسی را به خود علاقه مند کنید باید این حقیقت را بپذیرید که عشق شما یک طرفه است و برای آن که این احساس از طرف او هم به وجود آید نیاز به صرف زمان و انرژی می باشد. برای این کار نیاز است تا سبک زندگی خود را عوض کرده و کارهایی انجام دهید که معشوقتان را به شما علاقه مند کند. 

برای آنکه عشق دوطرفه ایجاد کنید در قدم اول باید به خط قرمزها و حساسیت های طرف مقابل تان احترام بگذارید. سپس از طریقی تلاش کنید عقاید و دیدگاه های او را دریابید. با این کار می توانید یک وجه اشتراک با او پیدا کرده و به یک احساس مشترک برسید. هیجانات و خواسته های خود و او را شناسایی کرده و آن ها را اجرا کنید. در یک زندگی زناشویی عدم وابستگی زوجین به خانواده هایشان و عدم انتقال سبک های زندگی دوره مجردی به متاهلی، بازگو کردن نقاط مثبت زوجین به یکدیگر و داشتن گوش شنوا، وقت گذاشتن برای یکدیگر و داشتن صداقت و عدم دروغگویی و مخفی کاری و در مجموع همه اینها باعث می شود فرد عاشق به معشوقی که از او می گریزد، به راحتی نزدیک شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق یک طرفه می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : عشق یک طرفه | چگونه عشق یک طرفه مان را درمان کنیم؟

  • ۹۷/۰۹/۱۶
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی