هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

چگونه می توانم راهی سریع برای آرام کردن نوزادم خود پیدا کنم؟ چرا کودک من انقدر گریه می کند؟ خیلی اوقات در زمانی که نوزاد شما گریه می کند ممکن است مضطرب شوید. یا ندانید گریه نوزاد به چه دلیل است یا آنقدر گریه های کودک زیاد است که نمی دانید چه واکنشی نشان دهید و در نهایت ممکن است عصبانی شوید. سعی کنید همیشه در مقابل گریه نوزاد صبورانه و با آرامش برخورد کنید. کودک همیشه به آغوش و بوسه نیاز دارد. در این مطلب به برخی از راه هایی که برای آرام کردن نوزاد و کودکتان می توانید از آن ها استفاده کنید، اشاره کرده ایم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آرام کردن نوزاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

دلایل گریه کودک را بررسی و رفع کنید

گریه کودک همیشه دلیل مشخصی دارد. گرسنگی، درد، گرما، سرما، ترس، اضطراب، خستگی، ادرار یا مدفوع و ... برخی از اصلی ترین دلایل گریه نوزادان هستند. سعی کنید دلایل گریه نوزاد را بدانید. برخی از نکته هایی که لازم است در مورد علت گریه بدانید، عبارتند از:

  • نوزاد نیاز دارد هر 3 ساعت، تغذیه شود. بنابراین اگر حس می کنید که او گرسنه است، نیازهای غذایی او را برطرف کنید.
  • نوزاد نیاز دارد بعد از هر 3 ساعت بیداری، بخوابد. بنابراین اگر حس می کنید کودکان خسته است او را بخوابانید.
  • سرد بودن یا گرم بودن هوای محیط نوزاد را بررسی کنید. اگر کودک شما گرمایی یا سرمایی است، شرایط مناسب با او را فراهم کنید.
  • مرتب پوشک کودک را چک کنید. ممکن است پوشک کودک محکم بسته شده باشد و نوزاد را اذیت کند.
  • اگر نوزاد غذا خورده است، آروغ او را بگیرید. وجود باد در معده کودک باعث ناراحتی می شود. همچنین ممکن است باعث شود نوزاد بالا بیاورد.
  • سعی کنید در صورت ترسیدن کودک، او را بغل کرده و نوازش کنید.

نکته مهم: هیچ وقت از نوازش و توجه به گریه نوزاد غفلت نکنید. نوزاد در سنین ابتدایی زندگی، خصوصا زیر 2 سال، همیشه به نوازش نیاز دارد و این مسئله هرگز کودک شما را لوس نمی کند.

 

راه های آرام کردن نوزاد

در صورتی که نیازهای اولیه و نیاز های جسمانی کودک را برطرف کرده اید، برخی از راه های زیر را می توانید برای آرام کردن نوزاد استفاده کنید.

قنداق کردن:

شاید فکر کنید قنداق کردن نوزاد، به استخوان های او آسیب می رساند یا آرامش او را از بین می برد. اما قنداق کردن، حالتی شبیه رحم مادر را برای نوزاد تداعی می کند و باعث آرامش کودک می شود. قنداق را طوری ببندید که گرم و نرم باشد و نوزاد نتواند به راحتی دست و پایش را تکان دهد. البته آنقدر محکم نبندید که تنفس کودک مختل شود. اگر نوزاد شما توانایی غلت زدن را پیدا کرده، او را قنداق نکنید.

موقعیت کودک را تغییر دهید:

اگر در گهواره یا آغوش شما آرام نشد، او را روی بازوی خود به شکم بخوابانید. به طوری که کف دستتان زیر شکم و ساعد شما زیر سر کودک قرار بگیرد. این روش کمک می کند گاز معده کودک راحت تر خارج شود. همچنین سعی کنید حتی در مهمانی ها، لباس نرم و راحت برای کودک فراهم کنید. راحتی نوزاد مهم تر از سلیقه و دلخواه شماست.

صداهای آرامش بخش ایجاد کنید:

سعی کنید در تولید صدا برای نوزاد، علاوه بر آواز یا لالایی با صدای مادر، صداهای داخل رحم را برای کودک شبیه سازی کنید. صدای ماشین لباسشویی، جارو برقی یا پنکه می تواند تداعی کننده دوران جنینی باشد. سعی کنید صدا در حد امکان ملایم و آرامبخش باشد.

امکان مکیدن به او بدهید:

اگر نوزاد سیر است، با استفاده از پستانک یا انگشت تمیز خودتان امکان مکیدن را به او بدهید. در کودکان زیر دو سال، نیاز به مکیدن یا تحرک لب ها بسیار اساسی است و اگر کودک از این نظر به اندازه کافی ارضا نشود، ممکن است در مراحل بعدی به مشکلاتی بر بخورد.

کودک را خیلی ملایم تکان دهید:

باز هم سعی کنید تکان ها ملایم و شبیه رحم باشد. تکان های گهواره و اتومبیل حین رانندگی، بیشترین شباهت را به رحم مادر دارد. سعی کنید اگر خودتان خسته هستید از رانندگی صرف نظر کنید. هرگز کودک را به بالا پرت نکنید و او را نلرزانید. تکان های محکم و ناگهانی به شدت می تواند به کودک آسیب بزند.

لمس بدن کودک:

نوزادان تماس پوستی، مخصوصا با بدن مادر را دوست دارند. ماساژ آرام کمر کودک، دست و پا و سر کودک می تواند او را آرام کند. ماساژ شکم نوزاد در جهت عقربه های ساعت به او کمک می کند تا باد معده را راحت تر تخلیه کند. برای اطلاع از روش های ماساژ نوزاد کلیک کنید.

همچنین زمانی که کودک در آغوش شماست، صورت خود را به گونه او بچسبانید تا نفسش را روی پوستتان حس کنید. سعی کنید باسن، کمر و شانه های کودک را بسیار آرام نوازش کنید، برای او آواز آرام بخوانید و او را ببوسید. این کارها باعث ایجاد دلبستگی ایمن در کودک می شود.

 

سخن آخر 

نکته بسیار مهمی که برای آرام کردن نوزاد باید در نظر بگیرید، آرامش خودتان است. ممکن است نوزاد شما کودک سخت و بد قلقی باشد و واقعا شما را خسته کند. بنابراین سعی کنید استراحت کافی داشته باشید. حتی می توانید چند ساعت فرزندتان را به خانواده بسپارید و با دوستان یا همسرتان کمی تفریح و استراحت کنید. د رواقع با این کارها خودتان را احیا کنید.

همچنین می توانید از مشاوره کودک و روانشناس برای نحوه برخورد با نوزاد و آموزش شیوه های آرام کردن نوزاد کمک بگیرید. همچنین می توانید برای حل مسائل شخصی خودتان که باعث ایجاد مشکل در نگه داری نوزاد می شود نیز با روانشناس مشورت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آرام کردن نوزاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : راه های آرامش دادن و آرام کردن نوزاد

  • ۹۷/۰۹/۲۰
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی