هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

به باور بسیاری از افراد طلاق به دلیل خیانت همسر قابل پذیرش و امری طبیعی است. شاید حق با آنها باشد و خیانت خط قرمز شما باشد. اما پیش از طلاق، باید علت بروز این اتفاق مشخص شده و پیامدهای طلاق را بدانید. طلاق مسئله ایست که در جامعه ما به راحتی پذیرفته نمی شود و ممکن است پس از آن از سوی جامعه تحت فشار قرار بگیرید. از سویی خیانت مسئله ای نیست که قابل گذشت و بخشش باشد. بنابراین در این مطلب به طور مفصل به مسئله طلاق به دلیل خیانتپرداخته ایم و ابعاد مختلف آن را بررسی کرده ایم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق به دلیل خیانت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

چرا خیانت اتفاق می افتد؟

دلایل خیانت به همسر می تواند بسیار متنوع و گسترده باشد. شاید عمده ترین علت خیانت، نارضایتی در روابط زناشویی است. سستی از طرف یکی از زوجین یا ناکارآمدی و عدم توافق در مورد داشتن رابطه جنسی می تواند فرد را به سمت خیانت و ارضای نیاز جنسی بکشاند. نداشتن اعتماد به نفس، مشکلات روانشناختی، تعارضات فرهنگی، مشکلات مالی، انتقام و ... همه می توانند دلایلی برای خیانت باشند. در هر صورت خیانت قابل توجیه و قابل دفاع نیست اما لازم است قبل از هر تصمیمی دلایل آن بررسی شود.

 

آیا همیشه مقصر کسی است که خیانت کرده؟

ممکن است در نگاه اول همه انگشت اتهام را به سوی کسی که خیانت کرده ببرند. اما واقعا مقصر اوست؟ هیچکس در زندگی کامل نیست. همه نواقصی دارند که برای جبران آن دست به کارهای نادرستی مثل خیانت می زنند. ممکن است مردی که خیانت کرده، از همسر خود بابت عدم رفع نیازهای جنسی خود یا بد اخلاقی های او به ستوه آمده باشد و دست به خیانت زده باشد. یا ممکن است زنی به دلیل عدم برطرف شدن نیازهای عاطفی و عدم توجه همسرش، برای جبران کمبود های روانی خود به سمت کسی برود که نیازهای او را برطرف کند.

خیانت همیشه بدترین تصمیم در مقابل ناکامی ها و شکایت هاست و شکستن پیمان های زناشویی در هیچ آیین و فرهنگی پذیرفته شده نیست. بنابراین لازم است فردی که خیانت کرده درباره انگیزه ها و فردی که مورد خیانت واقع شده در مورد احساس خود با یک روانشناس یا زوج درمانگر صحبت کند. اغلب خیانت ها یک مرتبه نبوده و در طول زمان شکل می گیرند، بهتر است پیش از آن که خیانتی شکل بگیرد به فکر رفع مشکلات خود با همسرتان باشید.

 

طلاق یا بخشش خیانت؟

اولین و مهم ترین آسیبی که خیانت به افراد وارد می کند، آسیب به اعتماد آن هاست. احیاء اعتماد خدشه دار شده بسیار سخت می باشد. ممکن است فردی که خیانت کرده با تمام قوا سعی در از سرگرفتن زندگی داشته باشد و از کرده خود پشیمان باشد. در اینجا فرد خیانت دیده، باید تصمیم بگیرد. آیا می تواند اعتماد خود را برگرداند یا نه؟ در صورتی که زن یا مرد فکر کند که خودش هیچ اشتباهی نکرده؛ خیانت همسر را گناهی نابخشودنی می داند و در مقابل فردی که خیانت کرده از رفتار خود پشیمان نیست، در نتیجه چاره ای جز طلاق باقی نمی ماند.

در این مسیر حضور یک روانشناس متخصص ضروری است. نصیحت ها و رهنمودهای اطرافیان نمی تواند به عنوان چراغ راه شما باشد؛ چرا که هر کس بر اساس نظرات شخصی خودش راهنمایی می کند. بنابراین لازم است که فقط خودتان، همسرتان و درمانگر در مورد این مسائل بحث کنند.

 

چرا طلاق نمی گیریم؟

خیلی از مراجعان ما که اکثر خانم ها هستند، از پیامد های طلاق و مسائل فرهنگی پیرامون زن طلاق گرفته می ترسند و نمی خواهند جدا شوند. تعدادی از سرنوشت فرزندانشان می ترسند و عده ای هم از نظر مالی یا حمایتی در شرایط مطلوبی به سر نمی برند. در این شرایط درست است که طلاق صورت نمی گیرد اما اگر اقدامی از طرف زوجین صورت نگیرد روابط سرد و سردتر شده و باز هم آسیب هایی به زوجین و فرزندانشان وارد می شود. در واقع زوج از یکدیگر طلاق عاطفی می گیرند.

اگر سرنوشت، شما را به سمت طلاق پیش برد، باید بدانید چه چیزهایی برای بازگشت به زندگی بعد از طلاق لازم دارید. استقلال مالی، حمایت خانواده، شرایط فرزندان، فضای فرهنگی و انگیزه برای ادامه زندگی و ساختن زندگی جدید می تواند در تصمیم گیری بهتر به شما کمک کند.

 

پشیمانی بعد از طلاق به دلیل خیانت

گاهی فردی که خیانت کرده و یا فردی که بخاطر خیانت از همسرش جدا شده پشیمان می شوند. این مسئله بسیار حساس است و ممکن است به دلیل تصمیمات لحظه ای و احساسی، فرد شرایط منطقی پیش روی بازگشت به زندگی را نبیند و بدون فکر سعی در احیا زندگی گذشته بکند.

پشیمانی فرد خیانت کار متداول تر است اما چالش زمانی است که فردی که مورد خیانت واقع شده فکر می کند اگر تحمل می کرد، می بخشید و در زندگی می ماند شرایطش بهتر بود. لازم است اگر پشیمان شدید به گذشته برگردید، خودتان را در زندگی قبلی تصور کنید و فکر کنید که می توانید این حادثه را نادیده بگیرید و برای اصلاح خود و همسرتان تلاش کنید یا نه.

 

مسائل حقوقی بعد از طلاق

زوجینی که به سمت طلاق می روند، باید نسبت به حقوق و وظایف خود نسبت به جدایی مطلع باشند. خیانتِ هر کدام از زوجین از سوی قانون پذیرفته شده نیست و فردی که مورد خیانت واقع شده باید نسبت به حقوق خود آگاه باشد. بسیاری از زنان تحت فشار تصمیم به طلاق توافقی می گیرند، در صورتی که پشتوانه مالی خوبی هم ندارند که این مسئله باعث ایجاد مشکلات فراوان دیگری نیز می شود. شرایط حضانت فرزندان، مهریه و نفقه، شرایط اسکان و ... باید توسط زوجین بررسی شود. برای آنکه بتوانید تمامی جوانب را بررسی کنید بهتر است با یک متخصص در زمینه طلاق صحبت کنید. مشاوران ما در مرکز هنر زندگی می توانند با ارائه خدمات مشاوره طلاق شما را راهنمایی کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق به دلیل خیانت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : طلاق تنها راه درمان خیانت

  • ۹۷/۱۰/۱۰
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی