هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

افزایش انگیزه در افسردگی یکی از اصلی ترین چالش ها برای درمان فرد افسرده است. وقتی که افسرده هستید؛ انگیزه ای برای شرکت در کارهای مورد علاقه تان ندارید، احساس ناامیدی و خستگی می کنید، قادر نیستید به خوبی بخوابید یا تمرکز کنید؛ در نتیجه روابط شما در خانه و کار خدشه دار می شود. این اختلال بر جنبه های مختلف زندگی فرد تاثیرات منفی گذاشته و کارکردهای فرد را با مشکل مواجه می کند. افراد دچار افسردگی معمولا رنج زیادی را تحمل کرده و خیلی اوقات آن را غیر قابل حل می دانند. یکی از اصلی ترین مشکلات افراد دچار افسردگی کمبود انرژی و نداشتن انگیزه برای فعالیت های موثر زندگی است. در این مقاله راه هایی برای افزایش انگیزه افراد دچار افسردگی ارائه می شود.


برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


راه های افزایش انگیزه در افسردگی

یکی از نشانه های بارز افسردگی کاهش انگیزۀ پایداراست. نداشتن تمایل به انجام تکالیف و فعالیت های روزانه، فرد را به طور عمیق تری در افسردگی غرق می کند. برای رهایی از افسردگی باید عوامل ایجاد کننده آن بررسی و رفع شوند.ارزیابی سبک زندگی و سلامت فرد نیز باید صورت گیرد. به این ترتیب به فرد افسرده کمک شود زندگی با انگیزه تری داشته باشد. برای شناسایی علل بی انگیزگی کلیک کنید. برای افزایش انگیزه در افسردگی می توانید راه های زیر را به کار برید.

شروع یک فعالیت فیزیکی

بر اساس مطالعات فعالیت فیزیکی می تواند باعث سازگاری بهتر و افزایش انگیزه در افراد دچار افسردگی شود. فعالیت بدنی یک راه طبیعی برای افزایش هورمون های شادی است که می تواند اثرات افسردگی را کاهش دهد. 

در دوره های افسردگی ورزش برایتان دشوار می شود، تاحدی که این عموما انرژی و انگیزه کافی برای انجام تمرینات ورزشی را ندارید. برای حل این مشکل بهتر است به جای تمرکز بر تمریتان دشوار و سنگین، تمریناتتان را به بخش های کوچک در طول روز تقسیم کنید. نمونه های آن شامل موارد زیر است:

  • پیاده روی 10 دقیقه ای در اطراف خانه
  • انجام تمرینات کششی در طول تبلیغات تلویزیون
  • گوش دادن به موسیقی و رقصیدن برای 10 دقیقه در هر بار
  • تعیین زمان هایی برای تمرینات کوتاه؛ برای مثال پنج نوع تمرین را در بازه های زمانی 2 دقیقه ای انجام دهید.

بدین شکل اهداف تمرینی که تعیین کرده اید زودتر به واقعیت رسیده و برای ادامه انگیزه بیشتری خواهید داشت. پس از شروع تمرینات بعد از مدتی متوجه می شوید که تمایل به گسترش آن ها به فعالیت های لذت بخش دارید.

ارتباطات خود را گسترش دهید

گرفتن حمایت از دیگران می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتر و انگیزۀ بیشتری در زندگی داشته باشید. دانستن این موضوع که عده ای به شما و سلامتیتان اهمیت می دهند، بر انگیزه های شما تاثیر عمیقی خواهد گذاشت. رفتن به مهمانی های بزرگ یا دیگر جمع های اجتماعی می تواند برای شما طاقت فرسا باشد؛ اما دیدن دوستان در جمع های کوچک تر مثل رفتن به کافه، سینما، موزه و .. می تواند به کاهش اضطراب و افزایش ارتباطات شما کمک کند.

نیازی نیست دوستان خیلی زیادی داشته باشید تا احساس بهتری پیدا کنید. در عوض بر محکم کردن دوستی های موجود با افراد مورد علاقه و دوستان نزدیک تمرکز کنید. گذراندن زمان با دوستان و خانواده می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری درباره جهان پیرامون خود پیدا کنید.

 

به افسردگی دامن نزنید

در واقع برخی عادت ها و رفتارها می توانند باعث افزایش نشانه های افسردگی شما شوند. شناسایی این عوامل و تلاش برای دوری از آن ها می تواند در بهبود افسردگی و افزایش انگیزه فرد کمک کند. این موارد شامل موارد زیر است:

مصرف مواد، الکل و دارو

اگرچه مصرف مواد مخدر، الکل و دارو می تواند به طور موقت حس آرامش یا شادی به شما بدهد، اما وابستگی به این مواد در طولانی مدت نشانه های افسردگی را تشدید می کند. مواد و الکل همچنین می تواند با داروهای ضد افسردگی تداخل منفی داشته باشند. بنابراین می تواند روند درمان را با مشکل بیشتر روبرو کند.

کمبود خواب

نداشتن خواب کافی می تواند بر سطح انرژی فرد تاثیر بگذارد. سطح مناسب خواب در افراد و سنین مختلف متفاوت است. با این حال حدود 7 تا 8 ساعت خواب در شبانه روز برای سطح انرژی مناسب کافی است. برای داشتن خواب کافی موارد زیر را رعایت کنید:

  • خودداری از خواب های بیش از نیم ساعت در وسط روز
  • هر شب در ساعت های مشابه بخوابید و در ساعات یکسان از خواب بیدار شوید
  • پیش از خواب برای آرامش می توانید دوش بگیرید یا کتابی بخوانید
  • تنظیم نور در شب و روز برای منظم شدن خواب. افزایش نور در خانه و استفاده از نور طبیعی در روز می تواند هشیاری را بیشتر کند. همچنین کاهش نور در طول شب می تواند خواب را بیشتر ترغیب کند.

در معرض استرس بودن

استرس، بیمار افسرده را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد. شما در زمان های افسردگی تمایل بیشتری بر کنترل مشکلات دارید. نرسیدن به این کنترل، استرس شما را بیشتر کرده در نتیجه افسردگی بیشتر می شود. بنابراین تلاش برای دوری از استرس می تواند به شما کمک می کند کمتر افسردگی را تجربه کنید. برخی راه ها برای کاهش استرس شامل موارد زیر است:

  • تمرین تکنیک های آرام سازی مثل گوش دادن موسیقی آرام، تمرین تنفسی و تمرین هایی مثل یوگا و مدیتیشن
  • در مواقع استرس و اضطراب شدید تا 10 بشمارید
  • شناسایی افکار منفی؛ می توانید با نوشتن به افکار خود پی ببرید.
  • جایگزین کردن افکار مثبت، مقاله مثبت اندیشی را مطالعه کنید.
  • شرکت در فعالیت های اجتماعی و کارهای خیرخواهانه
  • صحبت کردن با دوستان و افراد نزدیک در مورد احساسات و نگرانی ها

مراقبت از خود و سلامت تا حد ممکن می تواند در افزایش انگیزه و کاهش علائم افسردگی موثر باشد. اما فراموش نکنید که افسردگی بیماری است که تعادل انتقال دهنده های عصبی مغز از بین رفته و نیاز به درمان وجود دارد. بنابراین برای درمان افسردگی باید از یک متخصص کمک بگیرید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید. 

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : راهکارهای افزایش انگیزه در افراد افسرده

  • ۹۷/۱۰/۱۶
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی