هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

بازتاب راه رفتن در نوزادان، مانند دیگر بازتاب های نوزاد پاسخی ذاتی و غیر ارادی است که به منظور بقا و سازگاری کودک در مقابل تحریک های بیرونی خاص ایجاد می شود. نوزاد با بهره گیری این بازتاب ها با دیگران و به خصوص مراقبان خود ارتباط برقرار می کند تا بتواند نیازهای خود را رفع کند. این پاسخ های فطری به بهبود تعامل و شکل گیری دلبستگی بین شما و نوزاد کمک می کند. توجه به این بازتاب ها کمک می کند تا نیازهای نوزاد خود را بهتر بشناسید و انگیزه بیشتری برای رفع نیازهای او داشته باشید. در ادامه این مقاله به بررسی بازتاب راه رفتن، عملکرد آن، سن شروع و پایان این پاسخ فطری در نوزادان می پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بازتاب راه رفتن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

بازتاب راه رفتن در نوزادان

بازتاب ها الگوهای واضح رفتاری در نوزادان هستند. بازتاب ها نشان دهنده سلامت سیستم عصبی نوزاد می باشد و به زنده ماندن نوزاد، برقراری ارتباط و تعامل با دیگران و ایجاد آمادگی برای الگوهای پیچیده تر رفتاری در سنین بالاتر کمک می کنند. بازتاب راه رفتن یا گام برداری از بازتاب های اولیه در نوزادان است که نقش مهمی در فراگیری مهارت های حرکتی پیچیده تر مانند راه رفتن و دویدن ایفا می کند. در واقع به مرور زمان با رشد و تحول کودک این پاسخ های غیر اردای به صورت رفتارهای حرکتی پیچیده تبدیل می شوند و توانایی حرکت و راه رفتن ارادی در کودک ایجاد می شود.

 

روش تحریک و پاسخ بازتاب راه رفتن

اگر نوزاد را روی زمین یا یک سطح سفت به حالت عمودی یا ایستاده نگه دارید به صورتی که پاهایش زمین را لمس کند به صورت غیرارادی شروع به قدم برداشتن می کند. در این بازتاب فقط مفصل زانو ها خم می شود و دیگر الگوهای راه رفتن دیده نمی شود. با پیشرفت و تحول رشدی در نوزاد، بازتاب گام برداری، پیش زمینه ای برای مهارت های حرکتی پیجیده تر راه رفتن می شوند.

 

سن بروز و ناپدید شدن بازتاب راه رفتن نوزاد

سن پیدایش بازتاب راه رفتن نوزادان حدود 6 هفته بعد از تولد است و  معمولا در 6_5 ماهگی ناپدید می شود. این بازتاب در نوزادانی که رشد سریعی دارند و نسبت به بقیه نوزادان وزن بیشتری دارند ممکن است دیرتر بروز پیدا کرده و یا اصلا بروز پیدا نکند. جای نگرانی نیست، تمام بچه های سالم در زمان مناسب شروع به راه رفتن می کنند. برای اطلاع از روند رشد کودک یک ساله کلیک کنید.

 

ضرورت شناسایی بازتاب راه رفتن نوزاد

همان طور که توضیح دادیم بازتاب راه رفتن نوزاد، برعکس بسیاری از بازتاب های دیگر از بین نمی رود بلکه به الگویی پیچیده تر یعنی راه رفتن و دویدن تبدیل می شود. ممکن است در کودکان دارای اختلالات رشدی بازتاب ها به صورت طبیعی و بهنجار شکل نگیرد. حتی در مواردی حرکات ارادی جایگزین بازتاب های اولیه در نوزاد نمی شود. در صورتی که کودکتان در یکی از انواع بازتاب ها دچار مشکل بود هر چه سریع تر برای معاینه او را به متخصص نشان دهید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بازتاب راه رفتن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع :  بازتاب راه رفتن در نوزاد | رفلاکس راه رفتن در نوزاد

  • ۹۷/۱۰/۱۷
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی