هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

راه های مختلفی برای پی بردن به نشانه‌های عاشق شدن وجود دارد، اما بیشتر این نشانه‌ها در افراد یکسان می‌باشد. تغییرات فیزیکی بارزترین این نشانه‌هاست. ترشح دوپامین هورمونی که باعث می‌شود معشوق تان فردی استثنایی و جذاب به نظر برسد، از جمله نشانه جسمانی عاشقی است. اما گاه این نشانه‌ها درباره عشق‌های غیر حقیقی نیز رخ می‌دهند. پس پیش از آن که با معشوق خود رابطه ای را شروع کنید، یک قدم به عقب رفته و شرایط را بازنگری کنید. آیا این همان کسی است که می‌خواهید در کنارتان باشد؟ آیا او می‌تواند خواسته‌ها و نیازهای شما را برآورده کند؟ این‌ها و دیگر سوالات مشابه برای شروع رابطه و حتی در مراحل بعد شناخت پیش از ازدواج اهمیت دارند. در ادامه بیشتر درباره نشانه‌های عاشق شدن صحبت خواهیم کرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه پی بردن به نشانه‌های عاشق شدن و شروع رابطه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265تماس بگیرید.

 

منبع : از کجا بفهمیم عاشق شده ایم؟

از کجا بفهمیم عاشق شده ایم؟

هر کس در زندگی زمانی که عاشق می‌شود، تغییراتی را می‌تواند در خود احساس کند. شدت این تغییرات در هر کس متفاوت می‌باشد. اما هر کسی با بررسی این تغییرات می‌تواند نشانه‌های عاشقی را در خود بیابد. در ادامه به این نشانه‌ها می‌پردازیم.

1- ترشح هورمون استرس، کورتیزول

زمانی که عاشق می‌شوید سطح بالایی از هورمون استرس یعنی کورتیزول در بدن آزاد می‌شود. شاید به این خاطر که برایتان مهم است که چه تصویری از شما در ذهن معشوق نقش می‌بندد و چگونه او را تحت تاثیر قرار دهید؛ حتی ممکن است کمی عصبی به نظر بیایید. در مواقعی که احساس می‌کنید احتمال دارد به شما جدا شود و یا خیانت کند این استرس بیشتر می‌شود.

2- با معشوق همه چیز هیجان بیشتری دارد

زمانی که عاشق می‌شوید، مغز دوپامین (هورمون شادی) بیشتری ترشح می‌کند. این فرآیند باعث می‌شود که بخواهید هر چه بیشتر با او زمان بگذرانید. این گونه معنای خاصی برای زندگی تان پیدا می‌کنید. برای فردی که به سختی صبح‌ها از خواب بیدار می‌شده، حال با ورود معشوقش در زندگی قبل از اینکه زنگ ساعت به صدا در بیاید به راحتی بلند می‌شود.

3- اشتیاق برای تجارب جدید

زمانی که عاشق می‌شوید نسبت به علاقه مندی‌ها و فعالیت‌هایی که معشوق تان از آن لذت می‌برد، علاقه مند می‌شوید. پس تمایل دارید در سرگرمی‌های او مشارکت کنید و چیزهای جدید را با او تجربه کنید.

4- مجنون‌تر از لیلا و دلتنگی بیش از اندازه

هر چه بیشتر دلتان برای فرد دلخواهتان تنگ شود یعنی بیشتر عاشق او شده اید. اگر زمان‌هایی که دور از او هستید تمام فکر و ذهنتان مشغول اوست، بهتر است با خود صادق بوده و به دنبال پرورش عشق خود باشید.

5- برنامه ریزی برای گذراندن زمان بیشتر با معشوق

افراد عاشق به گونه ای برنامه ریزی می‌کنند که بیشترین زمان و انرژی شان را با معشوق خود باشند. به دنبال راهی برای صمیمیت بیشتر با او هستید، این نشانه به خصوص در افرادی که برنامه زندگی گذشته شان پر از مشغولیت‌های کاری بوده واضح‌تر است.

6- موفقیت‌های معشوق تان را جشن می‌گیرید

اگر واقعا عاشق باشید خوشحالی و موفقیت معشوق برایتان حائز اهمیت است، دوست دارید حمایت گر همیشگی او به سمت پیشرفت باشید، برایتان مهم نیست که این راه چقدر می‌تواند برایتان چالش برانگیز باشد. زمانی که او به اهدافش می‌رسد واقعا خوشحال می‌شوید، حتی اگر در رسیدن به خواسته‌ها و آرزوهای خودتان ناکام شوید به او حسادت نمی‌کنید چون خوشحالی او اولویت شماست.

7- احساس از نو متولد شدن و بازنگری در اولویت‌ها

زمانی که واقعا عاشق شوید حس می‌کنید دیگر آن آدم سابق نیستید. ممکن است فکر کنید که الان در بهترین حالت خود هستید. در واقع تمام احساساتی که به خودتان داشتید تغییر می‌کند. بسیاری از عادت‌های خطرناک خود را ترک می‌کنید. ممکن است حتی نحوه لباس پوشیدن، علایق و سرگرمی‌ها، عادت‌ها و ارزش هایتان تغییر کند چون می‌خواهید مطابق میل معشوق خود باشید.

8- تمایل برای ابراز جمله "عاشقت هستم"

اگر مدت هاست که به این موضوع فکر می‌کنید که چگونه جمله " عاشقت هستم " را به طرف مقابل خود بگویید، احتمالا عشق تان واقعی است. نگذارید ترس از نحوه واکنش او مانع شما شود. نفس عمیقی بکشید و شانس خود را برای بیان این جمله امتحان کنید.

9- داشتن دل آشوبی دوست داشتنی

تجربه عاشقی همراه با فراز و فرودهای دنیای آن، با بی ثباتی عاطفی و فیزیولوژی همراه است به طوری که ممکن است با نشانه‌هایی مانند افزایش انرژی، بی خوابی، از دست دادن اشتها، تپش قلب، احساس ترس و اضطراب و... رو به رو شوید. تمام لحظات در فکر فرد مورد علاقه تان هستید، در خیال خود با او حرف می‌زنید، صدایش دلنشین‌ترین آهنگ می‌شود. ممکن است حتی به خاطر موضوعی از او دلگیر شده باشید ولی زمانی که او را می‌بینید همه شکایت‌ها رنگ می‌بازند.

10- وجه به خصوصیات مثبت

زمانی که به معنای واقعی عاشق فردی می‌شوید فقط زیبایی هایش را می‌بینند و نمی‌توانید نقص‌ها و عیب‌های طرف مقابل خود را ببینید. دائما خاطرات خوبی که با او داشتید را مرور می‌کنید و با یاد آن‌ها شاد می‌شوید.

11- برنامه ریزی برای آینده

اگر رویاهایتان به گونه ای ست که آینده تان را با فرد مورد علاقه تان تصور می‌کنید به احتمال زیاد عاشق شده اید چون می‌خواهید هر چه بیشتر با او در ارتباط باشید.

12- عاشقی و تمایلات جنسی

زمانی که عاشق می‌شوید نسبت به فرد مقابل تمایلات جنسی دارید با این تفاوت که رشته‌های عاطفی عمیقی وجود دارد. پس میل جنسی همراه باحس مالکیت و حسادت شدید را ممکن است بسته به شرایط تجربه کنید.

در نهایت اگر متوجه شدید که عاشق هستید، برای شروع رابطه عاشقانه عجله نکنید. مخصوصا اگر در این زمینه بی تجربه هستید و یا بر عکس شکست‌های زیادی خورده اید. مصاحبت و مشاوره با یک روانشناس به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از نشانه‌های عاشق شدن داشته باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه پی بردن به نشانه‌های عاشق شدن و شروع رابطه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265تماس بگیرید.


منبع : از کجا بفهمیم عاشق شده ایم؟

  • ۹۸/۰۱/۰۵
  • هنر زندگی

از کجا بفهمیم عاشق شده ایم؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی