هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

آیا عشق اول زنان براحتی فراموش می‌شود؟ عشق به صورت کلی تجربه‌ای خاص است اما عشق اول فراتر از آن و چیز دیگری است. همیشه اولین تجربه‌ها لذت‌بخش‌ترین آن‌ها هستند و هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود. اگرچه تفاوت عشق بین زنان و مردان وجود دارد،اما عشق اول بویژه برای زنان فراموش‌نشدنی است و گویی برای همیشه در ذهن و دلشان به یادگار می‌ماند. یادآوری عشق اول همیشه انبوهی از احساسات مختلف را به همراه دارد. اما بالاخره هرکسی در زندگی‌اش به بینشی عمیق از این موضوع دست می‌یابد که بهتر است برای رشد و پیشرفت عشق اول خود را فراموش کند و از این مرحله گذر کند. واقعا چرا زنان نمی‌توانند عشق اول خود را براحتی فراموش کنند؟ در این مطلب سعی کرده‌ایم به این سوال پاسخ دهیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه فراموش کردن عشق اول می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265تماس بگیرید.

 

منبع : عشق اول زنان | آیا براحتی فراموش می‌شود؟ | ۵ دلیل منطقی

عشق اول زنان : چرا فراموش کردن راحت نیست؟

فراموش‌کردن عشق اول زندگی کار بسیار دشواری است اما نباید خود را به خاطر آن سرزنش کنید. ممکن است بعد از اولین تجربه‌ی عشقیتان که موفقیت آمیز نبوده بارها به فکر تجربه‌ای جدید و تشکیل رابطه‌ای پایدار بوده باشید؛ اما یادآوری خاطرات عشق قدیمی و حسرت برای آن شما را در ادامه‌ دادن رابطه‌ای جدی ناتوان کرده‌ باشد. در این صورت سرزنش کردن خود فایده‌ای ندارد و حتی شرایط را بدتر می‌کند. درست است که می‌گوییم فراموش‌کردن ععشق اول زنان دشوار است اما به هیچ‌وجه غیر ممکن نیست. در جلسات روان‌درمانی، معمولاً مشاور روانشناس ابتدا دلایلی را مبنی بر این‌که نمی‌توانید عشق اول خود را فراموش کنید ارائه می‌دهد و سپس شما را در جهت کنار آمدن با آن و یافتن عشقی جدید راهنمایی می‌کند. در ادامه برخی از این دلایل را ذکر‌ کرده ایم.

قدرتمند بودن عشق اول

اگر به نشانه های عاشق شدن زنان توجه کنیم درمی‌یابیم که چرا گذار از عشق اول چندان راحت نیست. زمانی که برای اولین بار عاشق می‌شوید بهترین حس‌های دنیا به سراغ شما می‌آیند چراکه هیچ‌گاه با چنین تجربه‌ای روبه رو نشده بودید و برای شما تازه و جدید است. از اعماق وجودتان به طرف مقابل اهمیت می‌دهید طوری که فکرش را نمی‌کنید هرگز بتوانید این حس را به کسی دیگر داشته‌ باشید. زمانی که برای اولین بار از تهِ دل عاشق می‌شوید، هیجانات زیادی به سوی شما می‌آیند که ترس از دست‌دادن نیز جزء آن‌هاست. پس اینکه نتوانید عشق اول خود را فراموش کنید منطقی به نظر می‌رسد.

قدرتمند بودن اولین شکست عشقی

تجربه‌ی شکست عشقی به خصوص در عشق اول می‌تواند آنقدر دردناک باشد که زنان را از پا دربیاورد. در این حالت دلتنگی، اندوه و حسرت همراه با یادآوری خاطرات خوب و بد گذشته به سراغتان می‌آید. به‌همین دلیل التیام یافتن زخم‌هایی که به روح وارد شده طول می‌کشد اما بالاخره درمان می‌شوند. اینکه دوستانه از هم جدا شده‌ باشید و یا با جر و بحث چندان فرقی در اصل قضیه ایجاد نمی‌کند. ممکن است هر زمانی در آینده به یاد عشق اول خود بیفتید.

خاصیت پاک بودن عشق اول

عشق اول تجربه‌ای پاک و خالص است بدون این‌که خود متوجه باشید به سرعت در شما رشد می‌کند و گسترده می‌شود. آنچه که عشق اول را برای هرکسی خاص می‌کند این است که به صورت ناگهانی و بدون برنامه‌ریزی قبلی اتفاق می‌افتد. تجربه‌ی عشق اول مشخص می‌کند که از روابطتان درآینده چه انتظاراتی دارید و چه می‌خواهید. در روابط بعدی نیز تمام تلاش خود را می‌کنید تا همان حس ناب عشق اول را به دست آورید. به گونه‌ای دیگر فکر می‌کنید و دست به اقدام می‌زنید. عشق اول به شما انگیزه می‌دهد چیزهای جدیدی را امتحان کنید. ممکن است باعث رشد و بالندگی شخصیتتان شود و شما را پخته‌تر کند.

تجربه‌ی یکی شدن برای اولین‌بار

از دلایلی که باعث می‌شود نتوانید عشق اول خود را فراموش کنید این است که برای اولین بار حس می‌کنید عضوی از یک گروه دو نفره هستید و البته نقش مهمی نیز در این گروه دارید. زمانی که برای اولین بار و باهم به عنوان یک زوج در مورد مسئله‌ای تصمیم می‌گیرید، نوعی برابری و یکسان بودن را در مفهوم «ما» را تجربه می‌کنید. اینجاست که از «من» تبدیل به «ما» می‌شوید و همین موضوع حس ارزشمندی و لذت‌بخشی به شما می‌دهد. در این تجربه ممکن است اهمیت فداکاری و گذشتن از اولویت‌ها و خواسته های خود را به خاطر یک نفر دیگر بیاموزید.

عشق اول زنان : یاد دوران خوش جوانی

با گذشت زمان فکر کردن به عشق اول و یادآوری خاطرات مربوط به آن فقط به یادآوردن معشوق قدیمی و حسرت روزهای گذشته نیست. بلکه آن خاطرات روزهای خوش جوانی و شور و شوق سرزندگی را برای شما بازیابی می‌کنند. زمانی را برای شما تداعی می کند که همه‌چیز ساده‌تر و مشکلات کمتر بودند. در آن زمان که هیچ‌چیز به نظرتان غیرممکن به نظر نمی‌رسید و آرزوها و خواسته‌های بسیاری در سر داشتید. فکر کردن درمورد اولین رابطه عاشقانه شما را در این فکر فرو می برد که اگر در حساس‌ترین لحظات زندگی تصمیمات دیگری می‌گرفتید چه اتفاقی می‌افتاد. ممکن است با این تفکرات به سمت درون‌نگری بروید و اگر دیدگاهتان مثبت باشد از اشتباهات درس بگیرید و آن‌ها را به اطرافیان نیز بیاموزید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فراموش کردن عشق اول می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265تماس بگیرید


منبع : عشق اول زنان | آیا براحتی فراموش می‌شود؟ | ۵ دلیل منطقی

  • ۹۸/۰۴/۳۱
  • هنر زندگی

عشق اول زنان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی