هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

رابطه با زن شوهردار در اکثر فرهنگ‌ها جزو خطوط قرمز روابط است اما در عین حال موارد متعددی از آن مشاهده می‌شود. شاید یکی از مشکلاتی که این روزها در جوامع و خانواده‌ها به چشم می‌خورد، رابطه زن شوهردار با مرد متاهل باشد. این روابط که هنجارشکنی بزرگی قلمداد می‌شود، می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کانون خانواده‌ها وارد کند. مسئله ای که در اینجا بیشتر از همه مطرح است، چگونگی برقراری این روابط است. متاسفانه در خیلی از مواقع این روابط به سادگی و بدون هیچ ذهنیت بدی شکل می‌گیرند و با گذشت زمان ماهیت جدی‌تری پیدا می‌کنند و آسیب‌های جدی به طرفین و خانواده‌ها وارد می‌کنند. اگر این مسأله برای شما هم وجود دارد می‌توانید از مشاوره خیانت و یا مشاوره خانواده کمک بگیرید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه با زن شوهر دار می‌توانید با مشاوران مرکزمشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : رابطه با زن شوهردار | دلایل علمی و پیامدها

رابطه با زن شوهردار : دلایل اصلی

نفر سوم رابطه شدن دلایلی زیادی دارد که به چند مورد مهم آن می‌پردازیم. اگر چنین مسأله‌ای به چالشی برای شما تبدیل شده حتماً با روانشناس متخصص درباره آن مشورت کنید. 

1-نیازهای جنسی، عاطفی و هیجانی

ازدواج یکی از رابطه های پایداری است که پاسخگوی هر سه نیاز جنسی، هیجانی و عاطفی خواهد بود اما گاهی دیده می‌شود که سردی یکی از طرفین به این مسائل باعث بروز چنین مشکلاتی می شود. نادیده گرفتن هر یک از سه نیاز، به ویژه نیاز جنسی، و سرکوب شدن آن توسط یکی از طرفین یا هر دوی آنها باعث برقراری رابطه زن شوهردار با مردان و یا بالعکس می شود. طبق تحقیقات انجام شده، یکی از دلایل ورود زنان به چنین روابطی کمبود نیازهای عاطفی و جنسی است درحالکیه دلیل ورود مردان به این روابط، درک شدن و فهمیده شدن است.

متاسفانه در بعضی مواقع، افراد متاهل با آگاهی به این موارد، وارد رابطه‌های فرازناشویی می‌شوند و با علم به آسیب ها و پیامد های مخرب آن، در این بستر قدم برمی دارند. با کمک روانشناس می‌توانیم به دلایل تمایل به رابطه با فرد متاهل پی ببریم. 

2-گذشته بی بند و بار زن

یکی دیگر از عوامل برقراری روابط فرازناشویی، گذشته و خانواده‌ای است که فرد در آن پرورش یافته است. برخی از زنان که روابط متعددی در گذشته داشتند، نمی‌توانند به روابط دوستانه دوران مجردی خود پایان بدهند و اتمام این دوستی‌ها برایشان دشوار است. به همین دلیل این روابط را بعد از تاهل در همان چارچوب یا فراتر از آن، ادامه می‌دهند.

3- رابطه به خاطر احساس تنهایی زن شوهردار

برخی از زنان تحمل تنهایی و بیکاری را ندارند و دوست دارند همیشه سرگرم باشند. بنابراین زمانی که می‌خواهند تنهایی خود را پر کنند گرایش به برقراری رابطه با مردان دیگر دارند و باوجود متأهل بودن وارد روابط فرا زناشویی می‌شوند. 

5- رابطه با زن شوهردار | اختلال های شخصیتی زنان

ناراحتی های شخصی و اختلالات شخصیت و یا خصوصیت‌های دو طرف می‌تواند بستر خیانت را فراهم کند. هنگامی که در جامعه این نوع از روابط ترویج پیدا کند امکان دارد که زن برای برقراری چنین رابطه ای تحریک شود. در نتیجه این اتفاق، حرمت و حریم خانواده از بین می رود و پایبندی به چارچوب‌های اخلاقی باقی نمی‌ماند. اختلالاتی چون افسردگی و شخصیت مرزی احتمال ورود زنان به چنین روابطی را بیشتر می‌کند.

۵- دوران مجردی کوتاه

بعضی از زنان به علت این که گذشته خوبی نداشته اند و یا زمان مجردی خیلی محدودی از سر گذرانده‌اند هنگامی که روابط آزاد بین زنان و مردان را می‌بینند حس می‌کنند باید گذشته را جبران کنند. به این ترتیب به دنبال تجربه‌های تازه می‌روند و به خیانت رو می آورند. شرکت در پارتی، ارتباط با دوست ناباب و مسائلی دیگر می‌تواند انگیزه خیانت را زیاد کند.

۶- مشکلات اقتصادی

مسأله دیگر سختی های اقتصادی که در جامعه است، اما مسأله اقتصادی تنها عامل خیانت زنانه نیست. در این زمینه تعداد زنانی که به علت فقر مادی به رابطه با جنس مخالف رو می آورند بسیار کم است.

۷- رابطه با زن شوهردار | تنوع طلبی

علل دیگر خیانت زنانه، تنوع طلبی است. برخی از زنان زود از مردان سیر می‌شوند و دوست دارند انواع مردان را امتحان کنند. ریشه تنوع‌طلبی را باید در شخصیت فرد جستجو کرد. راجع به تنوع‌طلبی می‌توانید با روانشناس متخصص مشورت داشته باشید. 

 

رابطه با زن شوهردار | آسیب ها و پیامدها

رابطه با فرد متاهل یکی از  انواع خیانت محسوب می‌شود که زندگی مشترک موفق را تهدید می‌کند و پیامدهای زیادی برای طرفین ماجرا دارد. در اینجا به مهمترین آسیب‌های چنین رابطه‌ای می‌پردازیم.

1-دلسردی نسبت به زندگی

زنان یا مردانی که وارد این سطح از ارتباط می‌شوند، بیشتر از قبل نسبت به همسر خود بی‌توجه و دلسرد می‌شوند و بالطبع، علاقه‌شان به نفر سوم روز به روز بیشتر می شود.این دلسردی نسبت به همسر، به زندگی مشترکشان هم وارد می شود و کانون خانواده را سرذتر از قبل می‌کند.

2-کاهش آستانه تحمل

یکی دیگر از پیامدهای این نوع از روابط این است که با دلسرد شدن نسبت به زندگی و همسر، آستانه تحمل مشکلات زندگی و حتی تحمل همسر برایشان سخت‌تر می شود و در مقابل ناکامی‌های زندگی، تاب و تحمل کمتری خواهند داشت. این مسئله تا جایی پیش می‌رود که حتی ممکن است قصد پایان دادن به زندگی مشترکشان را داشته باشند.

3-عذاب وجدان

روابط زناشویی خارج از چارچوب ازدواج رسمی در خیلی از جوامع و ادیان، کار ناپسند و خارج از عرفی شناخته می‌شود. اگر چه زن متاهل در این رابطه به آرامش موقتی می رسد اما حقیقت اینست که این حس گذراست و بعد از مدتی دچار عذاب وجدان و احساس گناه می شوند.

4-از بین رفتن بنیان خانواده

شکل گیری چنین روابطی، بنیان خانواده ها را سست کرده و موجب فروپاشی آنها می شود. فروپاشی خانواده قطعا برای زوجین آسیب های روانی  و احساسی ناخوشایندی در پی خواهد داشت.

 

رابطه با زن شوهردار : در برابر عشق به زن متاهل چه کنیم؟

علاقه زنان و مردان متاهل به یکدیگر بدون هزینه و عواقب نخواهد بود. این گونه از روابط آسیب جدی به روابط زناشویی آنها می‌زند. در اکثر مواقع می توان با مراجعه به یک مشاوره راه‌حل مناسبی پیدا کرد. در برخی از مواقع هم می‌توان با مشاوره‌های تخصصی به صورت تدریجی از روابط فرا زناشویی فاصله گرفت و در نهایت به آن پایان داد. بهتر است زوجین در زمینه رابطه با همسر بیشتر مطالعه کنند و به نیازهای خود و همسرشان به صورت جدیتری بپردازند تا فرصت و میل کمتری برای وارد شدن به روابط فرازناشویی داشته باشند. قطعا مطالعه و مراجعه به مشاوره ازدواج می‌تواند تا حد بسیار زیادی از به وجود آمدن روابط پنهانی و نامتعارف جلوگیری کند. زنان نیز موظف اند برای شروع یک رابطه عاشقانه با همسر خود اقداماتی انجام دهند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه با زن شوهر دار می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : رابطه با زن شوهردار | دلایل علمی و پیامدها

  • ۹۸/۰۵/۲۹
  • هنر زندگی

رابطه با زن شوهردار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی