هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

آیا تا به حال درباره 7 راز عشق چیزی شنیده‌اید؟ عشق یکی از عمیق‌ترین و قوی‌ترین احساسات بشری است که می‌تواند اثر نیرومندی بر زندگی افراد بگذارد. اگر عشق بر پایه‌های درستی شکل بگیرد، می‌تواند نجات بخش باشد و سلامت روان را ارتقا دهد. برای آنکه بیشتر با مفهوم عشق و ملزومات آن آشنا شوید در این مقاله به هفت اصل به عنوان 7 راز عشق اشاره خواهیم کرد. برای اطلاع از این اصول تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان شکست عشقی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی  هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : 7 راز عشق | چرا همه عاشق نمی شوند؟

7 راز عشق کدام اند؟

یک عشق کامل ممکن است از دید افراد مختلف متفاوت باشد. اما به طور کلی برای آنکه عشقی ثمربخش را تجربه کنید و رابطه ای بلند مدت داشته باشید، رعایت برخی نکات و اصول بسیار کمک کننده هستند. در ادامه به 7 راز عشق اشاره خواهیم کرد. 

همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله روان شناسی عشق مراجعه کنید. 

7 راز عشق | قدم اول  آموختن تعهد

یکی از مهم‌ترین اصول رابطه عاشقانه بادوام این است که شما در گام اول بتوانید تعهد به رابطه و فرد مقابل را بیاموزید، به پیمانی که در رابطه خود می‌بندید وفادار باشید و قدر آن را بدانید. عدم رعایت تعهد از جانب هریک از طرفین به ریشه‌های اصلی عشق صدمه خواهد زد. چرا که اعتماد را از بین می‌برد و هیجانات منفی بسیاری در فرد مقابل برمی انگیزد. گاهی اوقات امکان ترمیم رابطه در صورت زیر پا گذاشتن تعهد برای همیشه از بین می‌رود پس لازم است که  این مورد را جدی بگیرید و از همان ابتدا در مورد حساسیت‌ها و خط قرمزهای خود با شریکتان صحبت کنید. 

برقراری ارتباط مؤثر 

بسیاری از افراد با وجود احساسات مثبتی که نسبت به یکدیگر دارند نمی‌توانند در رابطه خوب پیش بروند و در این راه با شکست مواجه می‌شوند. خیلی از اوقات دلیل این موضوع این است که افراد روش‌های برقراری ارتباط مؤثر را نمی‌دانند. برای مثال ارتباط کلامی کافی با یکدیگر ندارند و مسائل و مشکلات خود را از طریق گفتگو پیش نمی‌برند. ناتوانی در برقراری ارتباط کلامی مناسب می‌تواند ریشه بسیاری از اختلافات و تعارضات در آینده باشد. در یک رابطه سالم طرفین باید بتوانند در فضایی صمیمانه و عاری از قضاوت احساسات مثبت و منفی خود را با یکدیگر در میان بگذارند و درک متقابلی از یکدیگر داشته باشند. 

البته افراد زیادی هستند که در این زمینه با مشکل مواجه هستند. برای کسب آگاهی بیشتر ازمهارت ارتباط کلامی کلیک کنید. 

7 راز عشق | رابطه جنسی مناسب 

عقاید و باورهای متضاد و گوناگونی در مورد نقش رابطه جنسی در عشق وجود دارد بسیاری از افراد عشق را جدا از رابطه جنسی می‌بینند و برخی دیگر به طور افراطی به آن می‌پردازند. اما حقیقت این است که رابطه جنسی بخشی از عشق و یک رابطه سالم است و البته همه آن نیست. برای آنکه عشقتان در طول زندگی مشترک پایدار باقی بماند، باید به این بخش از زندگی‌تان نیز توجه کنید و آن را جدی بگیرید. 

توجه داشته باشید که رابطه جنسی تنها یک عمل جسمانی نیست بلکه نیازمند شناخت کافی از روحیات و ویژگی جسمانی فرد مقابل است. هم‌چنین تا زمانی که شما در ارتباط عاطفی مشکل داشته باشید در رابطه جنسی نیز نمی‌توانید آن طور که باید لذت ببرید. 

برای آنکه بتوانید رابطه‌ای لذت بخش و سرشار از عشق و آرامش داشته باشید، باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. خواندن کتاب‌های آموزشی، شرکت در کارگاه‌های مربوطه و مراجعه به روانشناس در این زمینه بسیار کمک کننده هستند. 

برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید. 

احترام به تفاوت‌ها 

یک رابطه عاشقانه سالم به معنای بودن در کنار فردی نیست که کاملاً به شما شبیه است بلکه به این معناست که بتوانید با وجود همه تفاوت‌ها یکدیگر را بپذیرید و درک متقابلی از یکدیگر داشته باشید. البته این امر در عمل بسیار سخت است و تنها کسانی که ذهنی منعطف دارند از پس آن بر می‌آیند. احترام به تفاوت‌ها باعث می‌شود که افراد در رابطه بتوانند بیشتر خود واقعی‌شان را ابراز کنند و کم‌تر پشت نقاب‌های روزمره مخفی شوند. 

صداقت در رابطه 

صداقت بدون شک یکی از پایه‌های اصلی رابطه عاشقانه است. چرا که صداقت شکل دهنده مفهوم اعتماد است و هر رابطه‌ای بر اساس اعتماد شکل می‌گیرد. اگر اعتماد خدشه‌دار شود کلیت ارتباط زیر سؤال می‌رود. به همین دلیل است که دروغ‌گویی حتی دروغ‌های کوچک می‌تواند منجر به فروپاشی رابطه شود. 

برای آنکه از ضرورت این موضوع بیشتر آگاه شوید می‌توانید به مقاله ما با عنواناهمیت صداقت در زندگی مراجعه کنید. 

داشتن تصورات واقع بینانه 

هرچقدر که تصویر شما از عشق به واقعیت نزدیک باشد احتمال بقای احساس شما بیشتر است. در حقیقت بسیاری از ما تصوراتی ایده آل از عشق می‌سازیم که باعث می‌شود در مواجهه با آن شکست بخوریم. همواره به یاد داشته باشید که مشکلات و تعارضات بخشی از زندگی و روابط انسانی هستند. در نتیجه هرگز نمی‌توانیم رابطه‌ای را عاری از این مسائل تصور کنیم. تلاش کنید به جای داشتن ایده آل‌های کمال گرانه،  مشکلات را پیش بینی کنید و بر حل آن‌ها متمرکز شوید.

عشق همراه با شناخت 

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که عشق با منطق در تضاد است و یک رابطه عاشقانه ایده آل را مبتنی بر هیجانات صرف می‌پندارند. در حالی که این یک باور رایج و غلط است. کسب شناخت از یکدیگر، آگاهی از عقاید یکدیگر و کمک گرفتن از منطق نه تنها رابطه عاشقانه را خشک و بی‌عاطفه نمی‌کند، بلکه احساسات مثبت را نیز تقویت می‌کند. چرا که شما در این راه کسی را پیدا می‌کنید که دنیا را از دریچه مشابه با چشمان شما می‌بیند و در نتیجه می‌تواند درک متقابلی از شما داشته باشد. برای آنکه بتوانید به شناخت واقعی‌تری از یکدیگر دست پیدا کنید مراجعه به مشاوره پیش از ازدواج بسیار یاری رسان خواهد بود. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان شکست عشقی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : 7 راز عشق | چرا همه عاشق نمی شوند؟

  • ۹۸/۰۶/۱۱
  • هنر زندگی

7 راز عشق

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی