هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

روان درمانی چیست و چه کمکی به ما می‌کند؟ این سؤالی است که بسیاری از افراد در مواجهه با روانشناسان با آن رو به رو می‌شوند. روان درمانی به طورکلی فرایندی است که یک روانشناس به بررسی وضعیت روانی مراجع خود می‌پردازد و با رسیدن به درک کامل از مشکل او کمک می‌کند تا فرد بتواند آرامش خود را به دست بیاورد و عملکرد خود را در طول زندگی حفظ کند. جالب است بدانید که جلسات روان درمانی تنها به افراد مبتلا به اختلالات روانی اختصاص ندارد و همه افراد برای ارتقای سطح کیفی زندگی خود می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جلسات روان درمانی تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روان درمانی  می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : روان درمانی | برای روان خود درمان مناسب بیابید

روان درمانی چیست؟ 

روان درمانی توسط متخصصین روان شناسی برای درمان طیف وسیعی از اختلالات روانی و مشکلات هیجانی به کار می‌رود. این فرایند که از طریق گفت و گو انجام می‌شود به افراد کمک می‌کند تا بتوانند علائم روحی و روانی ناخوشایند خود را کاهش داده و آن‌ها را تحت کنترل دربیاورند. این امر به افزایش سطح رفاه و بهزیستی در زندگی کمک شایانی می‌کند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقالات روانشناسی و رشته روانشناسی مراجعه کنید. 

 

روان درمانی به چه مشکلاتی کمک می‌کند؟ 

روان درمانی در بهبود انواع مشکلات درون روانی و بین فردی  به شما کمک می‌کند. از جمله مهم‌ترین این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- مشکلات مربوط به سازگاری با شرایط زندگی

- کنار آمدن با رویدادهای آسیب‌زا مانند بلایای طبیعی

- کنار آمدن با غم از دست دادن عزیزان و مشکلات مرتبط با سوگ 

- اختلالات روانی خاص نظیر افسردگی و اضطراب ( برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افسردگی و اختلالات اضطرابی کلیک کنید)

- اختلالات و مشکلات مرتبط با سوءمصرف مواد 

- مشکلات ارتباطی با همسر و سایر افراد مهم در زندگی 

و...

 

جلسات روان درمانی 

جلسات درمانی می‌تواند به صورت فردی، گروهی، زوج درمانی و یا خانواده درمانی برگزار شود. شرکت در این جلسات محدودیت سنی خاصی ندارد و برای کودکان و بزرگسالان قابل اجراست. درمانگران معمولاً جلسات را به صورت یک بار در هفته و هر بار به مدت 30 تا 50 دقیقه تنظیم می‌کنند. 

روان درمانی می‌تواند به دو صورت کوتاه مدت و یا بلندمدت برای افراد اجرا شود. امروزه برای اکثر مشکلات از درمان های کوتاه مدت استفاده می‌شود. با این حال برخی مشکلات نظیر درمان اختلالات شخصیتی به درمان های بلندمدت نیاز دارند. در این شرایط درمان ممکن است ماه‌ها و حتی سال‌ها به طول بیانجامد. 

 

روان درمانی و درمان های دارویی 

روان درمانی گاهی اوقات همراه با درمان دارویی انجام می‌شود. بسته به شرایط روانی مراجع گاهی اوقات درمان دارویی و گاهی اوقات روان درمانی ارجحیت پیدا می‌کند. با این حال تحقیقات نشان داده است حتی در شرایطی که اوضاع روانی مراجع ایجاب می‌کند که درمان دارویی صورت بگیرد، قرار گرفتن روان درمانی در کنار داروها باعث دو چندان شدن اثرات درمانی می‌شود.

در صورتی که نیاز به درمان دارویی وجود داشته باشد، درمانگر شما را به یک روانپزشک ارجاع خواهد داد. 

 

روان درمانی و انواع آن 

امروزه رویکردهای متفاوتی برای روان درمانی شکل گرفته است که هرکدام مبنای تئوری مربوط به خود را دارند. این که چه رویکردی برای مراجعین باید مورد استفاده قرار بگیرد به نوع مشکل آن ها بستگی دارد. ممکن است درمانگران رویکردی التقاطی را اتخاذ کنند و در جریان کار خود از تکنیک های درمانی مختلف استفاده کنند. در ادامه به رایج‌ترین رویکردهای درمانی اشاره خواهیم کرد:

درمان های شناختی-رفتاری 

درمان شناختی-رفتاری افکار انسان را منشأ تمامی احساسات و رفتارها در نظر می‌گیرد. به همین خاطر در این درمان درمانگر تلاش  می‌کند تا برای حل مشکلات الگوهای ناسازگار و مخرب افکار را در فرد پیدا کرده و به او کمک کند تا افکار مناسبی را جایگزین آن‌ها کند. درمان شناختی-رفتاری امروزه به عنوان رایج‌ترین شیوه روان درمانی در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و تحقیقات نشان داده است که در درمان طیف وسیعی از اختلالات روانی کاربرد دارد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان شناختی-رفتاری کلیک کنید. 

رفتار درمانی دیالکتیک

این درمان، نوع دیگری از درمان شناختی-رفتاری است که به تنظیم احساسات افراد کمک می‌کند و معمولاً برای معالجه افراد مبتلا به افکار خودکشی مزمن و افرادی که دارای اختلال شخصیت مرزی ، اختلالات خوردن و اختلال استرس پس از سانحه هستند ، استفاده می‌شود.

برای آگاهی از اختلال شخصیت مرزی و اختلال استرس پس از سانحه کلیک کنید. 

درمان های روان پویشی 

درمان های روانپویشی که تحت تأثیر نظریه روان کاوی قرار دارند، رفتار و بهزیستی روانی را تحت تأثیر تجارب اولیه کودکی و الگوهای ناخودآگاه ذهن می‌دانند. درمانگر در طول جلسات درمان به کاوش ذهن ناخودآگاه فرد می‌پردازد و تلاش می‌کند تا برای تجارب ناخوشایند دوران کودکی تجاربی اصلاحی فراهم کند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر از روانکاوی کلیک کنید. 

درمان های حمایتی 

درمان های حمایتی به افراد کمک می‌کنند تا بتوانند از منابع درون روانی خود به طرز بهتری استفاده کنند. این امر به ایجاد عزت نفس ، کاهش اضطراب ، تقویت مکانیسم‌های مقابله و بهبود عملکرد اجتماعی فرد کمک می‌کند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روان درمانی  می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : روان درمانی | برای روان خود درمان مناسب بیابید

  • ۹۸/۰۶/۱۸
  • هنر زندگی

روان درمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی