هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

ترک هروئین شاید سخت ترین نوع ترک در بین  انواع مواد مخدر باشد. اعتیاد به هروئین از آنجایی که  سموم بسیار زیادی را وارد بدن فرد می کند، مهم ترین پیامدی را که به دنبال دارد مبحث صدمه به کبد و کلیه است. اندام هایی از بدن که مسئول دفع سم بدن هستند به واسطه دفع سموم ناشی از مصرف هروئین بسیار آسیب پذیر می شوند. علاوه بر این افراد چربی و فشارخون بالای ناشی از مصرف هروئین را نیز تجربه می کنند. به دلیل تاثیرات مخرب شدید جسمانی و روانی این ماده، ترک اعتیاد به هروئین باید هرچه زودتر شروع شود. برای آگاهی از روش های ترک اعتیاد به هروئین تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. هم چنین برای آگاهی از علائم اعتیاد به هروئین کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به هروئین می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : ترک هروئین | بهترین روش های ترک اعتیاد به هروئین

روش‌های ترک اعتیاد به هروئین

چهار روش متداول برای ترک هروئین وجود دارد :

1- روش ترک اعتیاد به هروئین با استفاده از دارو

2- ترک سنتی به روش ناگهانی یا سقوط آزاد

3- ترک اعتیاد به هروئین به صورت نیمه سریع

4- ترک اعتیاد به هروئین به صورت نیمه سریع

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترک اعتیاد کلیک کنید.

روش ترک اعتیاد به هروئین با استفاده از دارو

پرچم دار و مهم ترین دارویی که برای ترک اعتیاد به مواد مخدر از جمله هروئین مورد استفاده قرار می گیرد متادون است که برای ترک مواد مخدر دیگری مانند تریاک و شیره، مورفین و... نیز به کار گرفته می شود. مصرف متادون برای ترک اعتیاد به هروئین از آن جهت ارزشمند است که طول عمر بیشتری در بدن دارد. یعنی دیگر نیاز نیست برای جلوگیری از نشانه های خماری هر چند ساعت دارو یا هروئین مصرف کنید. یعنی اگر فردی قرص یا شربت متادون را مصرف می کند تا فردای آن روز علائمی از خماری را ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترک اعتیاد به مواد مخدر و متادون کلیک کنید.

یکی از سختی های اصلی ترک اعتیاد به هروئین مبارزه با علائم جسمانی مرتبط با کنار گذاشتن آن است. متادون با کاهش علائم جسمانی در ترک هروئین اهمیت بسیاری دارد. ترک هروئین به کمک متادون به این صورت است که فرد تحت نظر درمانگر و پزشک متخصص شروع به مصرف متادون به جای هروئین می کند و به مرور مصرف خود را در مدت زمان نزدیک به شش ماه کاهش می دهد تا بتواند به طور کامل این ماده را کنار بگذارد. از مصرف خودسرانه متادون جدا خودداری کنید چرا که خود این دارو اعتیاد آور بوده و می تواند به جای ترک شما را در دردسر جدیدی گرفتار کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترک اعتیاد به متادون کلیک کنید.

ترک هروئین سنتی و ناگهانی  | درمان یابویی

ترک هروئین به روش سنتی با بستن و زندانی کردن معتاد (روش سقوط آزاد یا به بیان بهتر یابو درمانی، زور درمانی، شلاق درمانی و طناب درمانی) صورت می گیرد. در این روش، بیمار به‌ یک‌ باره مصرف مواد مخدر را قطع می‌کند بدون آنکه از دارو یا مواد جایگزین استفاده کند. به علت قطع ناگهانی، عکس‌ العمل‌های آشکار فرد، یک تا دو هفته طول می‌کشد، این دوره بسیار سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود.

ایراد اصلی این روش این است که شوک جسمی و روحی شدیدی به بیمار وارد می‌شود. امروزه تقریبا این روش منسوخ شده چرا که احتمال بازگشت در آن بسیار زیاد است، چون وابستگی روانی فرد با استفاده از این روش از بین نمی‌رود و به ریشه های اصلی ابتلا به اعتیاد پرداخته نمی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازگشت به اعتیاد کلیک کنید.

مدت زمان درمان سنتی به روش سقوط آزاد 

پاکسازی بدن از هروئین به طور کامل چندین ماه زمان می برد. لذا پس از گذراندن سختی‌های دو هفته اول، مشکلات بی‌خوابی، افسردگی، کم‌حوصلگی، کند ذهنی، فراموشی، تنبلی، عدم میل به زندگی و غیره در بیماران شدت پیدا می کند. طی این مدت شخص قادر به کار کردن نیست و یا بازدهی کاری مناسبی ندارد. برای آگاهی از اختلال افسردگی کلیک کنید.

در این مدت به علت عدم تعادل جسمی و روانی، بیمار نباید تصمیمات سرنوشت ساز بگیرد. شوک مخربی که در روش سنتی ترک اعتیاد به بیمار وارد می‌شود، می تواند به آسیب های روانی زیادی منجر شود. کسانی که با روش سقوط آزاد ترک کرده‌اند به‌ندرت به مرحله تعادل پایدار می‌رسند و معمولاً دچار عدم تعادل در دراز مدت یا مشکلات عصبی می‌شوند. ترک اعتیاد به روش سنتی به دو حالت دیگر به صورت ترک نیمه سریع و ترک تدریجی نیز صورت می گیرد.

ترک هروئین به روش سقوط آزاد به صورت ترک نیمه سریع

این روش ترک اعتیاد شبیه سقوط آزاد است. با این تفاوت که پس از قطع فوری مصرف مواد مخدر و در طول یک هفته اول، برای کاهش عوارض و دردهای بیمار از دارو استفاده می‌شود. به دلیل نادیده گرفتن زمان بازسازی سیستم‌های تولید مواد شبه افیونی در بدن این روش فرق چندانی با روش سقوط آزاد و عوارض حاصل از آن ندارد. مثال علمی آن این است که در روش سقوط آزاد شخص از بالای ساختمان ده طبقه به پائین می‌پرد ولی در شبه سقوط آزاد کمی تخفیف داده و از یکی دوطبقه پائین تر سقوط می‌کند.

ترک اعتیاد هروئین به روش سنتی به صورت ترک تدریجی

چهارمین روش ترک هروئین، کاهش تدریجی مصرف مواد است و از زمان‌های قدیم تاکنون مرسوم بوده است. در ترک تدریجی، هر روز مقداری از مصرف مواد مخدر کم می‌شود تا به‌تدریج به صفر برسد. مثلاً مقداری تریاک یا شیره را در ظرف آبی حل کرده و سپس به‌جای مصرف مواد، روزانه چند پیمانه مشخص از این شربت می‌خورند و به‌جای مقدار خورده شده آب می‌ریزند تا شربت رقیق‌تر شود. بسیاری از بیماران معتاد، از روش ترک تدریجی برای ترک هروئین استفاده کرده و نتیجه گرفته‌اند. در بین روش های سنتی ترک تدریجی بیش از سایر روش ها مورد مقبولیت متخصصین قرار دارد.
 

از چه روشی برای ترک اعتیاد به هروئین استفاده کنیم؟

به طور کلی روش پیشنهادی برای ترک اعتیاد، درمان های بلند مدت است. این روش ها با کمترین مضرات جسمی و روانی، بیمار معتاد را به سمت ترک دائمی هدایت می‌کنند، به طوری که در نهایت، خود بیمار برای ترک عجله دارد و به‌ نوعی نسبت به مواد مخدر تنفر پیدا می‌کند. در همه روش ها مشورت گرفتن از یک مشاور روانشناس متخصص در حوزه اعتیاد اهمیت دارد.
 

روش سقوط آزاد برای چه کسانی خوب است؟

هر یک از روش‌های ترک هروئین دارای محاسن و معایبی است. به‌عنوان مثال روش ترک سقوط آزاد برای کسانی که در ابتدای راه اعتیاد هستند و به‌طور تفریحی و تفننی از مواد مخدر استفاده می‌کنند و هنوز سیستم تولیدکننده مواد شبه افیونی بدن آنان از کار نیفتاده است خوب جواب می‌دهد و چه‌بسا بهترین روش باشد، اما همین روش ترک اعتیاد برای آن دسته بیماران معتاد که سالیان بسیار به مصرف مواد مخدر با مقدار بالا مشغول هستند، نه‌ تنها مؤثر نیست بلکه اغلب عوارض شدید و غیرقابل جبرانی به‌جای خواهد گذاشت.
 

برای شاغلان چه درمانی بهتر است؟

برای بیمارانی که به کار دائم مشغول هستند، استفاده از روش سقوط آزاد میسر نیست چون معمولا تا ده ماه نمی‌توانند کار کنند. در روش ترک اعتیاد نیمه سریع نیز اوضاع به همین منوال خواهد بود. استفاده از درمان های دارویی جایگزین و بلند مدت برای شاغلین معمولا بهترین و امن ترین گزینه محسوب می شوند.
 

بوپرنورفین (قرص ترک اعتیاد) چیست؟

بوپرنورفین یا ب2 یک داروی مسکن مخدر شبیه مورفین است و مانند متادون می تواند در درمان دارویی ترک به فرد کمک کند. این دارو بیشتر برای درمان اعتیاد به مواد مخدر استفاده می‌شود، البته برای موارد درمانی دیگری نیز کاربرد دارد. استفاده نامناسب از بوپرنورفین هم زمان با هروئین می تواند عوارض خطرناکی از قبیل تشنج و حتی مرگ را به همراه داشته باشد. هم چنین مصرف خود سرانه آن نیز می تواند منجر به شکل گیری اعتیاد جدیدی در شما شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوپرنوفین کلیک کنید.
 

ترک اعتیاد به هروئین با چه علائم جسمی و روانی همراه است؟

پس از قطع مصرف هروئین، در فرد علائم گوناگونی بروز می‌کند که اصطلاحاً به آن سندرم محرومیت (Withdrawal Syndrome) یا علائم ترک گفته می‌شود. این سندرم شامل، درد عضلانی- استخوانی، بیخوابی، بیقراری، عطسه، آبریزش بینی، خمیازه، اسهال، تهوع و استفراغ، بی اشتهایی، ضعف و بیحالی، پرش اندام‌ها، احساس سرما و گرما، لرز، تعریق، تپش قلب، ریزش اشک، شکم درد، هذیان گویی، پرخاشگری، وسوسه به مصرف مواد و... می‌باشد. شدت خماری و علائم فوق در افراد مختلف متفاوت است و تحمل درد خماری بدون مراقبت­های درمانی صحیح بسیار سخت و دشوار می‌باشد. این علائم  مدتی بعد از ترک اعتیاد از بین می‌رود.

برای آنکه در مورد علائم ترک بیشتر بدانید کلیک کنید.
 

آیا ترک اعتیاد به هروئین می‌تواند سلامتی فرد را به مخاطره اندازد؟

ترک هروئین در مواردی‌ که بیمار تحت نظر پزشک و آزمایشات لازم قرار نگرفته و یا استاندارد مراقبت‌های پزشکی و پرستاری رعایت نشود خطرناک است، در غیر اینصورت سم‌زدائی مانعی ندارد. سم‌زدائی از نظر علمی یعنی استفاده از روش‌هایی که به بیمار کمک می‌کند تا دوره ترک را با کمترین علائم و به‌صورت کنترل شده و بی‌خطر پشت سر بگذارد.
 

مشاوره ترک اعتیاد به هروئین تلفنی و حضوری

از آنجایی که ترک هروئین بسیار سخت است و خود درمانی آن بدون مشاوره گرفتن از یک فرد متخصص می تواند سبب مرگ یا وارد شدن آسیب های شدید به بدن فرد گردد مراجعه به متخصصین ترک اعتیاد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما می توانید برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با مشاوران مرکز هنر زندگی در هر شهری که هستید تماس بگیرید.
 

برای مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به هروئین می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : ترک هروئین | بهترین روش های ترک اعتیاد به هروئین

  • ۹۸/۰۷/۱۰
  • هنر زندگی

ترک هروئین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی