هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

واکنش زنان بعد از جدایی چه در قالب طلاق و چه به صورت اتمام روابط خارج از ازدواج بسیار استرس‌زا می‌باشد. زنان در دوران پس از جدایی به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارند تا بتوانند احساسات و واکنش‌های خود را مدیریت کنند. مدیریت نشدن این احساسات و واکنش‌ها در دراز مدت می‌تواند به مشکلات بزرگ‌تر و آسیب‌های روانی جدی بیانجامد. دچار شدن به افسردگی و اضطراب از جمله پیامدهای شایع این رویداد است. در صورتی که شما نیز اخیرا یک جدایی عاطفی را پشت سر گذاشته اید، آگاهی از احساسات و عکس‌العمل‌هایی که اکثر زنان در این شرایط  دچار آن می‌شوند به شما کمک خواهد کرد که بدانید شما تنها کسی نیستید که این حالات را تجربه می‌کنید و می‌توانید با افزایش آگاهی خود در این باره، این مرحله دشوار زندگی خود را با موفقیت پشت سر بگذارید.
 

برای دریافت مشاوره در زمینه واکنش زنان بعد از جدایی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

 

منبع: واکنش زنان بعد از جدایی

احساس و واکنش زنان بعد از جدایی

جدایی و طلاق یکی از سخت‌ترین شرایطی است که افراد در زندگی خود آن را تجربه می‌کنند. زنان معمولا پس از جدایی مجموعه‌ای از احساسات ناخوشایند و واکنش‌ها را گزارش می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • احساس تحت فشار بودن 
  • احساس نگرانی و ترس زیاد درمورد آینده مالی و آینده فرزندان
  • احساس نفرت نسبت به شریک سابق خود از جمله واکنش زنان بعد از جدایی
  • نگرانی از تکرار اشتباه خود در روابط جدید و ترس از برقراری رابطه دیگر درآینده
  • احساسات ناخوشایند درباره خود، نظیر احساس گناه و مقصر بودن در این رویداد
  • احساس ناراحتی و غم بسیار شدید به دلیل فروپاشی خانواده
  • احساس ناتوانی درکنار آمدن با شرایط جدید زندگی
  • تمایل به کناره گیری از خانواده و دوستان نزدیک
  • دچار شدن به مشکلات خواب

تجربه مواردی نظیر موارد فوق در احساس و واکنش زنان بعد از جدایی بسیار دردناک است و منجر به پریشانی زیاد در آن‌ها خواهد شد اما همه این واکنش‌ها طبیعی می‌باشند و در برابر این رویداد همه افراد با شدت و حدت متفاوتی آن را تجربه خواهند کرد. در حقیقت اگر شما نیز با این احساسات آزار دهنده روبه‌رو شده‌اید، این خبر امیدوار کننده برای شما وجود دارد که اکثر زنان پس از جدایی با این علائم مواجه می‌شوند و اکثر آن‌ها می‌توانند با موفقیت از آن عبور کنند. تنها مسئله‌ای که وجود دارد این است که عبور از این مرحله به زمان نیاز دارد و شما باید در برخورد با آن صبور باشید.

برای آگاهی بیشتر در زمینه آسیب های طلاق کلیک کنید.
 

واکنش زنان بعد از جدایی | مدیریت احساسات برای چه کسانی سخت‌تر است؟

برخی از شرایط باعث می‌شوند که فرد سخت‌تر بتواند با جدایی کنار بیاید. از جمله شرایطی که سازگاری را برای فرد مشکل می‌کنند شامل موارد زیراست.

  • خود فرد تمایلی به جدایی نداشته باشد و این تصمیم از جانب فرد مقابل گرفته شود.
  • فرد ترس زیادی از زندگی کردن به تنهایی داشته باشد.
  • فرد از شبکه حمایت اجتماعی مناسبی برخوردار نباشد.
  • فرد سابقه اختلالات روحی روانی نظیر افسردگی را داشته باشد.
  • باور نداشتن جدایی و امیدواری بیهوده برای بازگشت دوباره به رابطه

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان افسردگی کلیک کنید.
 

جدایی به منزله تجربه نوعی سوگ برای فرد

تجربه جدایی می‌تواند در فرد همان احساساتی را برانگیزد که مرگ یک عزیز یا یک دوست نزدیک ایجاد می‌کند اما از نظر برخی از زنان مدیریت کردن احساسات پس از جدایی از مواجه شدن با مرگ دیگران نیز سخت‌تر است. علت این امر این است که جدایی تغییرات بسیار زیادی در زندگی فرد ایجاد می‌کند که همه این‌ها نیاز به زمان برای سازگاری دارد. از جمله این تغییرات می‌توان به جدایی از فرزندان در صورت به عهده گرفتن حضانت توسط پدر، به هم خوردن ساختار خانواده، کم شدن ارتباط با برخی از دوستان مشترک، به خطر افتادن امنیت مالی و ... اشاره کرد.

اما به طور کلی پس از اینکه جدایی اتفاق می‌افتد، احساس و واکنش زنان بعد از جدایی نیزبا همان احساسات و مراحلی که پس از سوگ با آن‌ها مواجه می‌شود، روبه‌رو خواهد شد. این مراحل شامل انکار، خشم، چانه زنی، افسردگی و پذیرش است. البته قانونی وجود ندارد که به شما بگوید دقیقا باید چه احساساتی را تجربه کنید بلکه با وجود تمام شباهت‌هایی که افراد با یکدیگر دارند، بازهم هرکدام به نوعی در تجربه پریشانی‌ها ونگرانی‌های خود منحصربه فرد هستند.

برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید.
 

افسردگی از جمله واکنش زنان بعد از جدایی

پس از جدایی زنان آسیب پذیری بسیار زیادی برای ابتلا به مشکلات روحی و اختلالات روانی پیدا می‌کنند که افسردگی از جمله شایع‌ترین آن‌ها می‌باشد. البته همه افراد پس از جدایی با احساسات غمگینی، عدم لذت و شاد نبودن مواجه می‌شوند اما منظور ما از افسردگی با این موارد متفاوت است. 

در واقع افسردگی از یک غمگینی ساده بسیار جدی‌ترمی‌باشد و به عنوان یک بیماری روانپزشکی تعریف می‌شود. اگر واکنش‌ها و احساسات ناراحت کننده شما بیش از 6 ماه طول کشیده است و اگر هنوز نتوانسته‌اید به زندگی عادی خود بازگردید و عملکردتان در زندگی مختل شده است احتمال زیادی برای ابتلا به افسردگی در شما وجود دارد. برای اینکه این مشکل را در خود تشخیص دهید به نظرات غیرتخصصی و شخصی خود و دیگران اکتفا نکنید و به یک روان شناس مراجعه کنید تا در صورت نیاز هرچه زودتر درمان مورد نیاز خود را دریافت کنید.
 

برای دریافت مشاوره در زمینه واکنش زنان بعد از جدایی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع: واکنش زنان بعد از جدایی

  • ۹۸/۰۹/۱۸
  • هنر زندگی

واکنش زنان بعد از جدایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی