هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

مشاوره شغلی چیست و چه کمکی به افراد در زمینه‌های مختلف شغلی می‌کند؟ شاید دیده باشید که بسیاری از افراد شغل‌های زیادی عوض می‌کنند؛ ولی در نهایت به نتیجه‌ای نمی‌رسند. سن آن‌ها سپری می‌شود اما نمی‌توانند آینده شغلی درخشانی را برای خود رقم بزنند. یافتن شغل یکی از مشکلاتی است که تمامی مردم حتی شما ممکن است در برهه‌ای از زندگی با آن مواجه شوید. علت سردرگمی شما برای انتخاب شغل به عوامل متعددی بازمی‌گردد. از جمله مهمترین این عوامل می‌توان به عدم امنیت شغلی، حقوق ناکافی، بی‌علاقگی به رشته و شغل انتخابیتان و... اشاره داشت. شما در هر سنی و با هر مدرک تحصیلی با یک انتخاب درست، می‌توانید شغلی مناسب و کسب کاری پر رونق داشته باشید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و قوانین حاکم دیگر ورود به بازار کار همانند گذشته آسان نیست. استفاده از مشاوره شغلی یکی بهترین راه‌ها برای انتخاب شغل و کسب و کار می‌باشد. 
 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب شغل می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.
 

منبع : مشاوره شغلی

مشاوره شغلی

مشاوره شغلی فرآیندی است که در آن فرد متخصص به شما کمک می‌کند تا بتوانید ابتدا پتانسیل‌های خود را بهتر بشناسید و سپس با استفاده از شرایط و ضوابط موجود در بازار کار بهترین شغل و کسب و کار را برای خود انتخاب کنید. مشاوره شغلی بر مبنایی کاملا علمی بنا شده است. در جلسات مشاوره شغلی پارامترهایی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا به وسیله آن‌ها فرد بتواند بهترین کسب و کار و شغل مناسب را برای خود انتخاب کند. از جمله مهمترین این پارامترها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • مدارک تحصیلی
  • تخصص فرد 
  • مهارت‌های فرد
  • خانواده فرد
  • استعدادهای فرد
  • شخصیت فرد
  • علایق فرد
  • شرایط زندگی فرد
  • پتانسیل‌های فرد که همه این موارد به ما در زمینه مشاوره شغلی کمک خواهند کرد.

بر منبای پارامترهای ذکر شده به طور کامل می‌توان بهترین شغل را با توجه به تمامی معیارها و عواملی که دارد پیشنهاد نمود. در نتیجه فرد شغل و کسب و کاری را انتخاب می‌کند که در آینده باعث فرسودگی شغلی او نشود. با دریافت مشاور شغلی، دیگر انرژی و زمان‌تان برای تجربۀ شغل‌ها و کسب و کارهای متفاوت تلف نمی‌گردد و می‌توانید پیشرفت بیشتری در زندگی کاری خود داشته باشید.
 

از چه کسی مشاوره در زمینه کسب و کار بگیریم؟

با توجه به تخصصی گرایی بازار کار دنیای امروز و متفاوت‌تر شدن شرایط کاری نسبت به گذشته دیگر نمی‌توان تنها بر مبنای راهنمایی‌های خانواده و اطرافیان وارد بازار کار شد. برای داشتن انتخابی درست و صحیح که در نتیجه آن بتوانید به آینده شغلی درخشان همراه با امنیت شغلی و درآمدی مناسب برسید، بهترین راه حل استفاده از مشاوره شغلی از یک فرد متخصص در این زمینه است. با مشاوره شغلی ابتدا استعداد، علایق و توانایی‌های خود را بشناسید و سپس با توجه به آن‌ها و نیازهای هر شغل یک انتخاب درست داشته باشید.

برای آگاهی بیشتر در زمینه رشد خلاقیت فردی کلیک کنید.

 

بهترین زمان برای دریافت مشاوره در زمینه کار و شغل

شاید با شنیدن واژه مشاوره شغلی تنها به یاد جوانانی بیافتید که تازه فارغ التحصیل شده‌اند و حالا به دنبال انتخاب یک شغل یا راه اندازی یک کسب کار برای خود هستند. ولی مشاوره شغلی تنها مختص به این افراد نیست و در هر مقطعی می‌تواند به شما کمک کند تا استعدادها و توانایی خود را بهتر بشناسید. با دست یابی به این شناخت نه تنها می‌توانید انتخاب درست‌تری در رابطه با شغل یا کسب کار خود داشته باشید، بلکه می‌توانید شغل مناسب‌تری برای خود برگزینید یا به کسب و کار خود رونق بیشتری دهید. حتی کاهش استرس شغلی به کمک مشاوره سریع‌تر اتفاق می‌افتد. مشاوره شغلی در هر زمانی به شما کمک می کند تا در زندگی کاری خود موفق‌تر عمل نمایید.

 

مشاوره شغلی تلفنی

با توجه به تغییر چالش‌های دنیای امروز نسبت به گذشته نیاز به شیوه‌های متفاوت و نوین برای پاسخ گویی به آن‌ها می‌باشد. با توجه به دغدغه‌های زیاد روزمره افراد دست یابی به یک مشاوره شغلی خوب هزینه بر، زمان بر و بسیار دشوار است. در شهرهای کوچک دست یابی به یک مشاوره شغلی خوب دشوارتر می‌باشد. در شهرهای بزرگ نیز به دلیل دغدغه‌های روزمره و سختی در هماهنگ کردن وقت، دست یابی به یک مشاوره شغلی خوب دشوار است. پس در چنین شرایطی استفاده از مشاوره تلفنی یک راه حل مناسب برای برطرف نمودن مشکل در سریعترین زمان می‌باشد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رضایت شغلی کلیک کنید.

 

مشاوره شغلی تلفنی حامی هنر زندگی

کلینیک حامی هنر زندگی با گردهم‌آوری متخصصان کارآزموده و فراهم سازی زیر ساخت تلفنی برای مشاوره شغلی تلفنی سعی در سهولت و آرامش هر چه بیشتر شما دارد. شما می‌توانید در هر نقطه‌ای از کشور که هستید تنها با یک تماس از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری مرکز مشاوره حامی هنر زندگی بهره مند شوید. 
 

سوالات متداول

به طور کلی وظایف مشاور شغلی چیست؟ 

آشنا کردن مراجعان با موارد آموزشی و شغلی از جمله رشته‌های تحصیلی، ویژگی‌های شغلی، شرایط درآمدی شغل و… همچنین مصاحبه با مراجعان و گرفتن تست‌های روانشناسی و شخصیت‌شناسی برای شناخت صحیح ویژگی‌ها و خصوصیات آن‌ها، کسب سایر اطلاعات لازم در مورد شرایط زندگی، شرایط محل کار، مشاغل موجود در سازمان (در بررسی کارکنان سازمانی) و… از وظایف کلی مشاوران شغلی است.

چه موقع سراغ مشاور شغلی برویم؟

وقتی از شغل فعلی راضی نیستیم و صبح‌ها به سختی از خواب بیدار می‌شویم. همچنین وقتی تصمیم به تغییر شغل گرفته‌ایم ولی استرس تغییر شغل داریم و نمی‌دانیم دقیقا باید چطور این کار را انجام دهیم و هنگامی که در حال تحصیل هستیم و متوجه شده‌ایم به هر دلیلی دوست نداریم در زمینه مربوط به رشته تحصیلی‌مان، فعالیت کنیم.
 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب شغل می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

منبع : مشاوره شغلی

  • ۹۸/۱۱/۰۱
  • هنر زندگی

مشاوره شغلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی